Amb la nova generació i30, Hyundai ha continuat el procés de reposicionament de la seva gamma que ja va iniciar amb els SUV Tucson. El model compacte coreà ha fet un pas endavant tant en imatge com en equipament tecnològic i de motoritzacions, la qual cosa suposa un evident salt de qualitat a tots els nivells.

L’i30 ha estat l’encarregat d’estrenar la nova graella frontal en forma de cascada que en un futur serà la nova identitat de la marca. En la mateixa línia de disseny, cal esmentar l’aplicació de la tecnologia LED en els llums principals (amb tres projectors) i en els llums de dia verticals amb funció d’intermitents, que el doten d’una destacada presència.

A la part del darrere del vehicle hi destaca el disseny angulós del portamaletes on s’inclouen els fars, també de LED, i que incorpora un un aleró que s’integra de manera elegant al tercer llum de fre. Els nous dissenys de les llantes d’aliatge de 16 i 17 polzades, i de les de 15 d’acer, contribueixen, juntament amb l’actualitzada paleta de 12 colors, a personalitzar l’exterior del cotxe.

Més espai interior

El nou i30 ha crescut fins als 4,34 metres de longitud, alhora que també supera les mides tant en amplada (1,80 m) com en altura (1,46 m) del seu predecessor. El resultat és un notable guany en volum de carrosseria que el dota de més presència, alhora que li proporciona una millor habitabilitat.

La capacitat del maleter també s’ha millorat per situar-la entre els 395 i els 1.301 litres, xifra que s’aconsegueix si s’abaixa íntegrament el respatller dels seients posteriors. La versatilitat de càrrega que ofereixen els seients posteriors, abatibles per parts, es reforça amb un panell de dos nivells molt pràctic al maleter i una trapa portaesquís central.

En el quadre de comandament, cal destacar que Hyundai no s’hagi sumat a integrar la totalitat de funcions que pot activar el conductor en la pantalla central. En aquest sentit, el control del climatitzador i la temperatura està còmodament situat a la consola central i es fa anar fàcilment amb els dials tradicionals i de ràpida lectura.

Altres elements de confort que pot proveir l’i30 és el sistema amb tres nivells de calefacció o ventilació dels seients, els quals també poden disposar d’una funció de memòria amb dues posicions programables i deu regulacions disponibles amb suport lumbar.

Pel que fa al motor, el cotxe Hyundai i30 que vam tenir l’ocasió de provar equipava la versió més alta de la gamma dièsel CRDi. Un propulsor de 136 cv que, unit a la caixa de canvis automàtica 7DCT de doble embragatge, obté un dinamisme més que brillant juntament amb uns consums d’allò més continguts.