La denominació C5 de Citröen ens feia pensar, fins ara, en una berlina de gamma mitjana-alta amb un disseny modern i una conducció i una suspensió excel·lents. Ara, però, el nou C5 no serà una berlina, sinó un model SUV: el C5 Aircross. Tot i que no serà al mercat fins a final d’aquest any-principi del que ve, es va presentar al Saló de l’Automòbil de Xangai, on vam poder conèixer de prop el disseny, les característiques i les prestacions.

Amb unes dimensions de 4,50 metres de longitud, 1,84 d’amplada, i 1,67 m d’altura, el C5 Aircross es manté fidel a l’ADN de Citroën, però s’introdueixen els codis que identifiquen els SUV: rodes grans, disseny musculat i domini de la carretera. Té una gran personalitat, tant a l’exterior com a l’interior.

De fora en destaca l’equilibri global de la carrosseria, la capota elevada, els voladissos curts i els volums marcats.

Elements gràfics funcionals

Del nou SUV de Citroën en destaquen les proteccions dels passos de roda i els baixos de la carrosseria amb Airbump, amb un toc de color que donen modernitat i caràcter al C5 Aircross. Als vidres hi ha una línia cromada en forma de C, que proporciona originialitat al vehicle.

Els llums de darrere en relleu amb quatre mòduls 3D a cada part del cotxe donen una senyal lluminosa que atrau la mirada i fa que destaqui l’amplada del vehicle (la distància entre eixos és de 2,73 m). Les brànquies als para-xocs davanter i posterior i l’aleró de darrere a la part superior de la porta del maleter marquen l’aerodinàmica de la carrosseria i reforcen encara més l’expressivitat del C5 Aircross. Pel que fa a la paleta de colors exterior destaca el blanc nacrat, el negre perla, el gris platinium, el marró esquirol, i sobretot el taronja volcà, nou color atrevit i seductor, similar al del Concept Aircross. Ben assentat sobre rodes grans de 720 mm de diàmetre, el nou model C5 disposa d’una gamma de llantes de 17, 18 i 19 polzades.

De dins, el cotxe està pensat per al benestar, i denota una gran sensació d’espai, amplitud i lluminositat gràcies també al sostre panoràmic. Disposa d’una part central ample, amb espais per guardar objecties i un reposabraços amb espais pràctics i estètics. Els materials utilitzats són agradables a la vista i al tacte, i estan revestits a les zones de contacte. L’interior està pensat per oferir una conducció simple i serena. Va equipat amb un quadre de comandament digital TFT de 12,3 polzades i d’una pantalla tàctil de 8 polzades HD capacitativa.

Confort per a un bon rodatge

El C5 Aircross estrena una suspensió dotada amb amortidors progressius hidràulics, una innovació que Citroën anirà incorporant en futurs vehicles de la gamma. Un altre punt de confort el trobem als seients. Són amples i amb respatllers acollidors. Els seients davanters, a més, poden disposar, a part de calefacció incorporada, d’un sistema de massatge. Respecte de l’aïllament acústic, està molt reforçat. Mentre el cotxe circula els sorolls queden molt reduïts gràcies als vidres davanters i posteriors laminats de doble espessor amb una capa aïllant. Per altra banda, el vehicle disposa d’un sistema per filtrar la qualitat de l’aire a l’interior, l’Air Quality Sistem, que permet una excel·lent purificació de l’aire per protegir els passatgers de la pol·lució exterior.

Ajudes per a la conducció

Amb la finalitat d’ajudar la persona que conduix a alleugerir la càrrega mental, el C5 Aircross disposa dels millors sistemes d’ajudes a la conducció, que donen seguretat, faciliten el viatge i prevenen el risc d’accidents. En aquest sentit, el cotxe reconeix els senyals de velocitat i de recomanació. Incorpora els llums intel·ligents Smartbeam, que ofereixen una conducció nocturna tranquil·la i segura.

També destaca l’Active Safety Brake, per evitar col·lisions a màxima velocitat, gràcies a la càmera situada a la part alta del parabrisa i al radar situat al para-xocs davanter, que detecten i analitzen els obstacles. El sistema frena automàticament el vehicle en cas de risc de topada. El regulador de velocitat actiu amb funció Stop detecta, amb l’ajuda d’un sensor integrat al para-xocs davanter, el vehicle que el precedeix, i manté automàticament la distància de seguretat. Diposa de l’avís de canvi de carril, ja que la càmera a la part alta del parabrisa permet identificar les ratlles de la carretera, analitzar permanentment la imatge i descriure la situació. Així com d’un sistema de vigilància de l’angle mort actiu. La visió 360 graus indica a la panatalla l’entorn del vehicle des d’una vista aèria, gràcies a les càmeres ubicades a davant i a darrere. Són indicacions que es fan a la pantalla digital TFT que el conductor té a davant.

Per a pendents pronunciats, el C5 Aircross inclou la funció Hill Assist Descent Control, que permet control i seguretat. I també està equipat amb el sistema Grip Control i pneumàtics Mud&Snow de 19 polzades’, per a una millor conducció en ter-renys difícils.

Motor

Serà el primer cotxe de Citroën amb la cadena de tracció Plug-In Hybrid PHEV e-AWD, composta per un motor tèrmic de 200cv i dos motors elèctrics, amb una potència global de 300cv. Així, el C5 Aircross és el Citroën de sèrie més potent. S’oferiran quatre sistemes d’utilitzar el vehicle: 100% elèctric (amb autonomia de fins a 60 km), híbrid, combinat i 4x4.