El nou Honda Civic Type R ha obtingut un excepcional registre al circuit de Nürburgring: ha aconseguit donar la volta en 7 minuts i 43 segons. Aquest temps suposa una millora de gairebé 7 segons respecte al seu predecessor, fet que evidencia la seva evolució.

Diversos factors van contribuir a aconseguir el rècord amb el nou Civic Type R. Per exemple, el motor Turbo VTEC de 2 litres s’ha optimitzat i perfeccionat per generar ni més ni menys que 320 CV i 400 Nm de parell motor.

El canvi de marxes de sis velocitats millora encara més l’acceleració del cotxe, i l’estructura aerodinàmica completa del nou Type R ofereix una estabilitat extraordinària a altes velocitats, amb un equilibri entre elevació i resistència capdavantera a la seva classe. El bastidor i la carrosseria de gran rigidesa pesen 16 kg menys que el model anterior, i tot això amb una millora del 38% de la rigidesa de torsió, que es tradueix en uns resultats significativament superiors en termes de resposta de la direcció i l’estabilitat en els viratges. La nova suspensió posterior multibraç millora l’estabilitat a les frenades i redueix el balanceig total del cotxe, cosa que permet una frenada més tardana als revolts i contribueix a unes velocitats de viratge més elevades.

La producció del nou Civic Type R s’iniciarà aquest estiu al Regne Unit, a la central de producció global de la desena generació del Civic de 5 portes. El Type R s’exportarà a Europa i a altres mercats del món, i serà la primera vegada que es vendrà oficialment a Amèrica del Nord.