Nissan ha decidit reforçar la gamma X-Trail amb la incorporació del nou motor dièsel dCi de 2 litres de cilindrada i 177 cv. Es tracta de la versió més potent de la gamma crossover japonesa. Un model que també està disponible per primera vegada amb la transmissió automàtica Xtronic acoblada al sistema de tracció total All Mode 4x4i.

Aquesta planta motriu es pot combinar amb el canvi de marxes manual 4x4, i també amb el canvi automàtic i la tracció davantera 4x2. Aquestes noves versions sumades a les ja existents amb el motor d’1.6 dCi de 130 cv tracció davantera, consoliden encara més la presència de Nissan en el segment dels crossovers de tamany gran i impulsarà les vendes de l’X-Trail fins als primers llocs del seu segment.

Estèticament és idèntic a la resta de la gamma. Mesura 4,64 metres de longitud, 27 cm més que el Qashqai. Un dels avantatges respecte del SUV compacte és que de sèrie ofereix cinc places però hi ha dos seients abatibles que poden convertir el vehicle en un set places.

Preus

Els preus de la nova gamma 2017 parteixen dels 25.950 euros, que corresponen a la versió gasolina DIG-T de 163 cv. El sobrepreu establert per a les versions equipades amb el nou motor dièsel ha estat fixat en 1.500 euros respecte a les versions dièsel de 130 cv. Així, la gamma 2.0 dCi arrenca amb un preu de 30.750 euros corresponents a la versió 2.0 dCi 177 cv Xtronic Acenta. Això sí, tots els models del catàleg X-Trail tenen una campanya promocional de 1.000 euros per a tots els clients, una quantitat ja descomptada en els preus esmentats. Gràcies al seu interior s’ha convertit en un dels crossovers més versàtils del seu segment.

Sistema All Mode 4x4i

El sistema de tracció total All-Mode 4x4i opcional, és un dels aspectes més destacats de l’X-Trail com a cotxe ideal per a les excursions familiars més aventureres. Amb aquest sistema, el conductor pot seleccionar el mode amb dues rodes motrius 2WD. Per una banda, el mode automàtic controla de manera autònoma i en funció de les necessitats, tracció que detecta el mateix sistema i ajusta constantment la distribució de potència entre les rodes davanteres i posteriors per aconseguir la millor tracció. Per altra bana, el mode 4WD Lock actua sempre en tracció a les quatre rodes per afrontar les condicions més difícils. Amb aquest sistema de tracció intel·ligent, l’X-Trail manté la tracció en superfícies lliscants, amb neu, gel, fang o sorra, la qual cosa aportarà tranquil·litat als seus ocupants.

El sistema de tracció total All-Mode 4x4i també és ideal per a aquelles persones que volen un vehicle amb capacitat de remolc de fins a 2.000 kg en mode manual i de 1.650 kg amb la transmissió Xtronic.

Confortable i tecnològic

El que s’ha guanyat en prestacions s’ha perdut en refinament perquè el motor de 2 litres del Nissan X-Trail és aspre i fa que els ocupants notin a l’interior unes vibracions i certa rumorositat. Tot i això, el vehicle segueix sent un cotxe molt confortable i complet en l’apartat tecnològic, principalment en el terreny de la seguretat, gràcies a l’anomenat Escut de Protecció Intel·ligent.