L'Ibiza s'ha guanyat per mèrits propis ocupar un lloc de preferència en la història de Seat. Des del 1984, la firma ha fabricat més de 5,4 milions d´unitats d´aquest vehicle al llarg de les seves quatre generacions i les seves respectives remodelacions. Unes xifres que parlen per si soles i avalen la trajectòria del model amb més llarga vida de Seat. Un cotxe que s´ha convertit en el principal emblema de la marca, la qual ha tornat a trencar els motlles en el segment dels utilitaris compactes en la recentment presentada cinquena generació de l´Ibiza.

Trenta-tres anys després del seu llançament l´Ibiza es manté com una peça clau en la política de desenvolupament de la marca de Martorell i fins i tot dins del totpoderós grup Volswagen. No en va, el nou Ibiza ha estat el triat per estrenar la nova plataforma MQB-A0. Una base de màxima flexibilitat que més endavant utilitzaran altres productes no menys importants com el futur SUV del segment B Seat Arona o el nou Volkswagen Polo, entre d´altres.

Cal destacar que, de moment, el nou Ibiza només estarà disponible en una única carrosseria de 5 portes. Una decisió que sembla que no canviarà, tenint en compte l´escassa demanda de les variants de 3 portes SC i familiar ST de l´anterior catàleg. El nou Seat Ibiza manté pràcticament les dimensions del seu antecessor (4,06 metres de longitud, 1,78 m d´amplada i 1,44 m d´altura), però supera 87 mm l´amplada.

Característiques de l´interior

El principal beneficiat és l´interior de l´Ibiza, amb millorades cotes d´habitabilitat i capacitat de càrrega del maleter, ara amb 355 litres que poden ampliar-se fins als 1.165 litres si es prescindeix íntegrament del respatller posterior. També de dins, cal destacar la renovació d´acabats i la qualitat dels materials utilitzats, igual que ha passat en altres models de la gamma Seat, com l´Ateca o el León. I remarcar els detalls que incorpora el vehicle, com ara la possibilitat de combinar els panells interiors amb el color de la carrosseria, la lleugera orientació del quadre de comandament cap al conductor, o la pantalla tàctil opcional de 8 polzades.

Motors

D´altra banda, l´Ibiza és un clar exemple de la profunda transformació que està experimentant el sector de l´automòbil. A part de la voràgine de connectivitat que afecta la indústria del motor, la gamma de motoritzacions de l´Ibiza reflecteix les noves inquietuds que cada vegada marquen més l´usuari. Com a exemple, cal esmentar que l´inici del llançament de l´Ibiza a final de juny serà només amb versions de gasolina. Hi haurà tres variants de l´1.0 en potències de 75, 95 i 115 cv. A aquesta primera oferta s´hi sumarà després de l´estiu una quarta alternativa de gasolina 1.5 turboalimentada de 150 cv i els dièsel de 80, 95 i 115 cv. La gamma es completarà amb l´aparició d'una versió CNG de gas natural comprimit CNG, el combustible triat per Seat per mostrar la seva cara més eficient i respectuosa.

Seat ja ha obert el període de comandes de l´Ibiza, amb preus que parteixen des dels 14.060 euros. Tot i així, tots aquells que formalitzin la seva comanda abans del llançament es veuran beneficiats d'una sèrie d'equipament addicional de forma gratuïta.

Connectivitat i multimèdia

Tecnologia Seat ha assumit el repte de convertir-se en el referent en matèria de connectivitat dins del Grup Volkswagen. Un ambiciós programa de desenvolupament de noves solucions que ja es poden veure en aquesta cinquena generació de l´Ibiza. A l´interior del nou model destaquen les àmplies possibilitats de connectivitat i les solucions multimèdia que es posen a l´abast tant del conductor com de la resta de passatgers. La pantalla tàctil del quadre de comandament, disponible com a opció en grandària de 8 polzades, és l´epicentre d'un ampli ventall de sistemes agrupats entorn del Full Link, disponible per als sistemes operatius Android i iOS.

A més, l´Ibiza incorpora gadgets tecnològics propis de segments superiors. Entre d´altres cal esmentar el sistema d'obertura i arrencada sense claus Kessy, el carregador de mòbils sense fil o un ampli ventall de sistemes d'assistència a la conducció. Durant la presentació internacional del nou Seat Ibiza, que es va fer a Barcelona, també es va avançar que l´any que ve l´Ibiza diposarà de quadre d´instruments digital.