Alfa Romeo Stelvio: esportiu, còmode i funcional

El primer SUV de la marca italiana destaca pel comportament dinàmic i pel disseny atractiu

01.07.2017 | 07:37
L´exterior de l´Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo aposta per l´esportivitat amb el seu primer SUV, l´Stelvio. Un nom que és tota una declaració d´intencions, ja que fa referència a un dels ports de muntanya més divertits i admirats pels automobilistes. I la veritat és que tot i ser un tot camí, l´Stelvio és perfecte per abordar aquesta car-retera de 20 quilòmetres i 75 revolts, ja que ofereix un nivell de dinamisme inusual en el seu segment.

L´esportivitat no és fruit de la casualitat sinó d´un gran treball d'enginyeria. Disposa d´una perfecta distribució de pesos entre eixos, de la relació de direcció més directa del segment i de la suspensió d´última generació amb l´exclusiva tecnologia patentada Alfalink. També destaca el gran ús de materials d´alta tecnologia, com la fibra de carboni per a l´eix de transmissió i l´alumini per a motors, sistemes de suspensió, capó, aletes, portes i maleter. I per aconseguir la millor adherència, l´Stelvio ofereix el sistema de tracció total Alfa Romeo Q4.

Motors potents
L´Stelvio està disponible en quatre propulsors: dos de gasolina i dos de dièsel. La primera opció arrenca amb un 2.0 de 200 CV i culmina amb un 2.0 de 280 CV, mentre que l´accés a l´oferta dièsel és un 2.2 de 180 CV, i es completa amb un 2.2 de 210 CV. Tots gaudeixen de la tracció total Q4 i d´un canvi automàtic de 8 velocitats, a excepció del dièsel de 180 CV, que es pot escollir amb tracció posterior.

El model més potent de la gamma, i que segueix la tradició esportiva de la marca, és el denominat Quadrifoglio Verd, amb un motor V6 biturbo amb 510 i 600 Nm de parell motor amb el qual es pot aconseguir una velocitat màxima de 284 km/h després de passar de 0 a 100 en només 4 segons.

Totes les versions, i especialment aquesta última, tenen un comportament molt esportiu. És més, l´Stelvio gaudeix del nou selector Alfa DNA, que modifica el dinamisme del vehicle amb tres opcions: Dynamic, Natural i Advanced Efficiency.

Confort d'alta gamma
No tot en l´Stelvio s´enfoca a l´esportivitat. Com a bon SUV també és còmode i funcional. Té un interior ampli, per gaudir del plaer de viatjar, que s´accentua amb elements com el sistema de climatització bizona, el d´infoentretenimient Alfa Connect i un excel·lent sistema d'àudio amb 8, 10 o 14 altaveus (en aquest cas de Harman Kardon) que depèn de la versió. Un altre element molt important és el maleter de 525 litres, que competeix amb els millors rivals i està equipat amb una porta elèctrica que es pot configurar amb vuit nivells d´obertura diferents.
Independentment de l´acabat que s´esculli (Stelvio, Super, Speciale i Quadrifoglio), aquest model té un desplegament de tecnologia molt important que és destinat a la seguretat, fet que el converteix en un dels vehicles més segurs del seu segment i del mercat en general.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Motor

No tots els seients del cotxe ofereixen la mateixa protecció
Aquest és el seient més segur pels nens al cotxe

Aquest és el seient més segur pels nens al cotxe

T'expliquem quina és la plaça més segura per configurar el sistema de retenció infantil

Quan acaben les concessions de les autopistes catalanes?

Quan acaben les concessions de les autopistes catalanes?

N'hi ha quatre que quedaran alliberades abans d'acabar el 2021. Entre elles no hi ha la C-16

La fase de votacions del Cotxe de l'Any dels Lectors entra en la seva recta final

La fase de votacions del Cotxe de l'Any dels Lectors entra en la seva recta final

El Volkswagen Arteon, el Jeep Compass i l'Skoda Karoq són els candidats del mes de juliol

Nissan Qashqai: més modern i de més qualitat

Nissan Qashqai: més modern i de més qualitat

La firma renova el seu model estrella amb canvis estètics i millores en el motor, en confort i la...

Enllaços recomanats: Premis cinema