Alfa Romeo Stelvio: esportiu, còmode i funcional

El primer SUV de la marca italiana destaca pel comportament dinàmic i pel disseny atractiu

01.07.2017 | 07:37
L´exterior de l´Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo aposta per l´esportivitat amb el seu primer SUV, l´Stelvio. Un nom que és tota una declaració d´intencions, ja que fa referència a un dels ports de muntanya més divertits i admirats pels automobilistes. I la veritat és que tot i ser un tot camí, l´Stelvio és perfecte per abordar aquesta car-retera de 20 quilòmetres i 75 revolts, ja que ofereix un nivell de dinamisme inusual en el seu segment.

L´esportivitat no és fruit de la casualitat sinó d´un gran treball d'enginyeria. Disposa d´una perfecta distribució de pesos entre eixos, de la relació de direcció més directa del segment i de la suspensió d´última generació amb l´exclusiva tecnologia patentada Alfalink. També destaca el gran ús de materials d´alta tecnologia, com la fibra de carboni per a l´eix de transmissió i l´alumini per a motors, sistemes de suspensió, capó, aletes, portes i maleter. I per aconseguir la millor adherència, l´Stelvio ofereix el sistema de tracció total Alfa Romeo Q4.

Motors potents
L´Stelvio està disponible en quatre propulsors: dos de gasolina i dos de dièsel. La primera opció arrenca amb un 2.0 de 200 CV i culmina amb un 2.0 de 280 CV, mentre que l´accés a l´oferta dièsel és un 2.2 de 180 CV, i es completa amb un 2.2 de 210 CV. Tots gaudeixen de la tracció total Q4 i d´un canvi automàtic de 8 velocitats, a excepció del dièsel de 180 CV, que es pot escollir amb tracció posterior.

El model més potent de la gamma, i que segueix la tradició esportiva de la marca, és el denominat Quadrifoglio Verd, amb un motor V6 biturbo amb 510 i 600 Nm de parell motor amb el qual es pot aconseguir una velocitat màxima de 284 km/h després de passar de 0 a 100 en només 4 segons.

Totes les versions, i especialment aquesta última, tenen un comportament molt esportiu. És més, l´Stelvio gaudeix del nou selector Alfa DNA, que modifica el dinamisme del vehicle amb tres opcions: Dynamic, Natural i Advanced Efficiency.

Confort d'alta gamma
No tot en l´Stelvio s´enfoca a l´esportivitat. Com a bon SUV també és còmode i funcional. Té un interior ampli, per gaudir del plaer de viatjar, que s´accentua amb elements com el sistema de climatització bizona, el d´infoentretenimient Alfa Connect i un excel·lent sistema d'àudio amb 8, 10 o 14 altaveus (en aquest cas de Harman Kardon) que depèn de la versió. Un altre element molt important és el maleter de 525 litres, que competeix amb els millors rivals i està equipat amb una porta elèctrica que es pot configurar amb vuit nivells d´obertura diferents.
Independentment de l´acabat que s´esculli (Stelvio, Super, Speciale i Quadrifoglio), aquest model té un desplegament de tecnologia molt important que és destinat a la seguretat, fet que el converteix en un dels vehicles més segurs del seu segment i del mercat en general.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Motor

Activitat a Les Comes l'any passat
Les Comes viruà l'11a edició de la Land Rover Party aquest proper cap de setmana

Les Comes viruà l'11a edició de la Land Rover Party aquest proper cap de setmana

L´esdeveniment familiar més important de Land Rover es farà el dissabte 30 de setembre i el...

Mercedes Classe A: continua la revolució

Mercedes Classe A: continua la revolució

El nou model té una estètica i un comportament clarament enfocats a l'esportivitat

Honda CR-V Hybrid: aplicació elèctrica en un model SUV

Honda CR-V Hybrid: aplicació elèctrica en un model SUV

Honda dóna a conèixer el prototip CR-V Hybrid al Saló de l'Automòbil de Frankfurt

Mazda MX-5 RF: doble personalitat

Mazda MX-5 RF: doble personalitat

Ofereix un valor afegit de comoditat i confort en la seva versió de sostre dur descapotable

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema