El Seat Arona arribarà als concessionaris espanyols el mes de novembre vinent i ho farà amb una bona previsió de vendes sota el braç, segons ha anunciat la companyia avui durant la presentació del seu nou tot terreny urbà o "crossover" a Barcelona.

"Estem segurs que serà un èxit, això ens sembla clar. L'Arona té tots els ingredients per ser un dels cotxes més venuts del segment", ha explicat en declaracions als mitjans el president de Seat, Luca de Meo.

"Versàtil, urbà, modern, divertit i confortable" han estat els adjectius escollits per al vídeo que ha donat pas a dos exemplars del nou tot terreny, que ja s'ha exhibit prèviament al matí via aèria; concretament, penjat d'un helicòpter que ha sobrevolat el litoral de Barcelona durant una hora.

Aquest nou "crossover", de formes arrodonides, té cinc places i unes dimensions de 4.138 mil·límetres de llarg, que representa 79 més que l'Ibiza, al qual supera en 99 mil·límetres d'altura, i també superarà en preu, si bé encara no se sap quant.

Durant la seva intervenció en la presentació del nou model, el directiu ha sostingut que la suma de l'Arona amb l'Ateca, l'altre SUV que Seat ja té al mercat, impulsaran la rellevància de la companyia en el sector del tot terrenys, que creixen de forma notable al continent europeu.

De fet, l'estrena d'aquest model se suma als llançaments del renovat León i el nou Ibiza, i precedeix el del germà gran de l'Ateca, previst per al 2018, que portarà un nom relacionat amb la geografia espanyola que decidiran els internautes en un procés participatiu.

"Haurem llançat quatre models en poc més d'un any, això és una cosa que pocs fabricants poden dir", ha recalcat De Meo, que ha ressaltat l'estat de forma en que es troba la companyia el dia anterior al 60 aniversari del registre del seu primer model, el 600.

Arona és el nom d'una ciutat de l'illa de Tenerife (Illes Canàries) i també el d'una localitat de la regió del Piemont, a Itàlia.

El nou Seat Arona s'ha desenvolupat a Martorell i també es fabricarà a partir dels pròxims dies en aquesta planta barcelonina, a diferència del seu "germà gran", l'Ateca, que es va idear a Barcelona però es produeix a les instal·lacions de la marca a la República Txeca.

De fet, la previsió optimista de vendes ha fet que s'hagi redimensionat la línia 1 de producció de Martorell, que té capacitat per fabricar un miler de cotxes diaris, amb l'objectiu que es puguin arribar a produir quatre Arona per cada sis Ibiza.

De Meo ha recordat que la marca espanyola va viure el 2016 el seu any "més d'èxit" i ha assegurat que la "millor notícia" és que aquest any es manté aquesta bona dinàmica, amb un creixement acumulat fins a maig del 14%.