Els últims anys els SUV han pres molt protagonisme als monovolums, així com presència al mercat, tant que que fins i tot en alguns casos s’han vist obligats adquirir l’estètica i algunes de les característiques dels SUV (o totcamí) per seguir vius. Això es deu al fet que el món de l’automòbil és més emocional que racional i les famílies estan disposades a renunciar a avantatges indispensables per poder portar el cotxe que els agrada.

Si el que es busca és espai per a cinc o set passatgers, capacitat suficient per a l’equipatge, modularidad i confort de marxa, el monovolum segueix sent l’elecció més encertada. I dins d’aquest segment el Ford Galaxy és sense cap dubte un dels principals referents i exponents. Vam tenir accés a provar el Galaxy topall de gamma, el Titanium 2.0 TDCi Bi-turbo 210 CV PowerShift, amb tota mena de prestacions i tecnologia, amb els últims avenços de la firma nord-americana en aquests camps.

Galàxia interior

El Ford Galaxy no és gran per dins... és enorme. Disposa de set seients (2+3+2) i un maleter de 700 litres quan es pleguen els seients de la tercera fila. I el millor de tot és que els usuaris gaudeixen d’un gran espai per a genolls i els malucs en cadascun dels seients. Però la màgia no existeix i tota aquesta amplitud ha de treure's d'algun lloc, en aquest cas, a força, com diu Ford, d’«estilitzar els seients»... en el cas dels de la segona i tercera fila, potser massa. Després d’unes quantes hores de viatge, els ocupants d’aquestes places ho van notar. En canvi, aquest no va ser en absolut el meu cas ni el del copilot, ja que les places davanteres són d’autèntica classe business.

Grans, còmodes, i gràcies a la bona dotació d'equipament d’aquest model, calefactables i refrigerables i amb una encertada funció de massatge per a esquena, glutis i lumbars. Conduir amb tots els comandaments al teu abast gràcies a la minuciosa regulació electrònica del seient i el volant, amb la temperatura ideal i mentre el cotxe et relaxa amb un massatge, és insuperable. L’única pega podria ser que tal estat de relaxació influís en el fet d’abaixar la guàrdia mentre condueixes, però el Galaxy també està preparat per això.

Suau i potent

La unitat de proves era el vehicle amb motor dièsel 2.0 TDCi Bi-turbo de 210 cv, acoblat a l’excepcional canvi de marxes automàtic de PowerShift de 6 velocitats. L’efectivitat d’aquest últim sumat a la contundència de 450 Nm de parell motor, fan que el Galaxy es mogui ràpid, àgil i veloç fins i tot quan se circula amb set passatgers i a plena càrrega. A baixa velocitat té unes reaccions suaus però vives, i quan se circula per autovia o autopista només cal trepitjar l’accelerador per realitzar avançaments immediats i segurs.

El comportament general del vehicle està a l’altura de les prestacions del motor. Al volant es nota una gran sensació de seguretat, gràcies a que els amortidors mantenen sempre ferma l’alta carrosseria, al fet que els frens són capaços de detenir el vehicle de manera contundent malgrat el seu gran pes i perquè el guiatge del cotxe no pot ser més fidel gràcies a una moderna direcció.

La resta d’ocupants del vehicle no tenen totes aquestes sensacions, però sí una de qualitat de vida a bord immillorable, gràcies a l’estabilitat del vehicle per la suspensió posterior integral, a la qualitat de rodament del xassís, a la immillorable insonorització de l’habitacle i a un avançat sistema de climatització per zones que regula a la perfecció tot l’interior del cotxe. Viatjar a bord del Galaxy és un autèntic plaer.