Ser el precursor d’un segment i liderar-lo durant molt temps t’obliga a esforçar-te per mantenir-te com a referent. És el que ha fet Nissan amb el nou Qashqai: un pas endavant en qualitat, i ha situat el seu líder de vendes un graó per sobre dels seus competidors. En primer lloc, els seients del model s’han canviat, i el confort hi és notablement superior als que incorporava la generació anterior; ergonòmicament són perfectes. La incorporació d’aquests seients fa que viatjar en el nou Qashqai sigui relaxat i un plaer.

A l’interior del vehicle hi ha més canvis. Nissan ha dissenyat un nou volant més modern i simple, amb tots els comandaments integrats. El quadre de comandament també s’ha redissenyat, amb materials de més qualitat i millor tacte. I cal destacar la insonorització interior, un detall que completa aquest apartat de confort al qual fèiem referència al principi. Amb uns vidres més gruixuts, recobriment a les portes, i un aïllament més bo de l’obertura motora, s’ha minimitzat el soroll tant del propulsor com de rodolament que entra a l’habitacle fins a un nivell que fins ara estava reservat per a segments superiors.

Disseny renovat

Els canvis en el disseny exterior se centren en el frontal, on s’han incorporat noves òptiques amb tecnologia LED, noves entrades d’aire, una calandra de nou disseny i de més grandària. El capó també ha canviat el disseny de les nervadures per donar continuïtat a aquesta part del nou Qashqai. A més, s’han fet algunes modificacions que afecten els llums, la col·locació dels reflectors i les sortides de fuita.

Comandaments

Les modificacions al xassís del Qashqai li proporcionen un comportament que podríem definir de fàcil. El balanceig als revolts s’ha minimitzat; a més, els canvis en la suspensió li proporcionen un comportament més bo i més absorció de les irregularitats. Disposa d’una frenada més potent i efectiva proporcionada principalment pel control intel·ligent del traç que corregeix el subviratge mitjançant els frens abans que entri en funcionament el control d’estabilitat. En definitiva, Nissan ha treballat de la mateixa manera que en la resta del models, buscant la comoditat i facilitat tant per al conductor com per a la resta d’ocupants del vehicle.

Equipament i motors

L’equipament del nou Qashqai és superior en tots els seus apartats, i principalment en els sistemes d’ajuda a la conducció i en la seguretat. Podem destacar el servei de fre d’emergència amb detecció d’obstacles, el reconeixement de senyals de trànsit, l’assistent d’aparcament, l’avís d’obstacles en l’angle mort del retrovisor i l’alerta per canvi involuntari de carril, entre d’altres.

Els acabats disponibles són els mateixos que a l’anterior Qashqai: Visia, Acenta, Connecta i Tekna, i ara, a més, s’hi afegeix un Tekna+ més complet, on destaca un magnífic sistema de so Bose.

La gamma de motors del nou Nissan Qashqai està formada per dos propulsors gasolina i dos dièsel, amb les potències de la generació anterior però amb millors característiques. Un d’aquests canvis és en el dièsel 1.5 litres i 110 cv, un motor que ofereix ara unes emissions de CO2 de només 99 g/km i amb un consum de 3,8 litres. Se situa líder en el seu segment a l’apartat de contaminació i consum. El nou Nissan Qashqai surt a la venda a partir de 21.850 euros, sense incloure-hi possibles promocions de llançament; són uns 300 € més que el model antic.