Aquest és el seient més segur pels nens al cotxe

T'expliquem quina és la plaça més segura per configurar el sistema de retenció infantil

21.07.2017 | 16:12
No tots els seients del cotxe ofereixen la mateixa protecció

Des que neixen, els nens han de viatjar sempre al cotxe subjectes a un dispositiu de retenció infantil (SRI) homologat i adaptat a la seva edat, pes i alçada. Aquests sistemes poden ser cadires amb arnès i elevadors amb i sense respatller. D'aquesta manera, es garanteix que comptaran amb la màxima protecció en cas d'accident.

La manera de fixar els SRI als seients del vehicle és mitjançant el cinturó de seguretat o el sistema Isofix, que es compon de tres punts: dos situats entre el respatller i el seient del cotxe, i un per la part del darrere per evitar que la cadira roti.

La Direcció General de Trànsit explica que l'ús de les cadiretes redueix en un 75% les morts, i en un 90% les lesions, que freqüentment són de coll (fins als 2 anys), de cap (entre els 2 i els 4 anys ), i d'abdomen (de 4 a 10 anys).

A més, des de l'any 2015 la DGT va establir que tots els menors de 12 anys amb una alçada de fins a 1,35 metres han de viatjar en els seients del darrere del vehicle, de manera que tenen prohibit fer-ho al seient del copilot excepte en casos puntuals com per exemple quan el cotxe és un biplaça.

En el cas dels nens menors de 4 anys, es recomana que aquests han de viatjar en sentit contrari a la marxa per evitar així moviments bruscs del coll i el tòrax en cas de xoc frontal.

Tenint en compte la normativa i les recomanacions de les autoritats de Trànsit, quin és el seient més segur per als nens? Els experts coincideixen que no totes les places del darrere del vehicle compten amb les mateixes garanties de protecció davant un accident. En aquest sentit, coincideixen que en un cotxe, la plaça més segura és el seient central de la part posterior, ja que és la zona que queda més protegida en cas de col·lisió lateral i del possible cop de volant involuntari del conductor, que en cas d'un xoc frontal sempre tendeix a girar de forma instintiva cap a l'esquerra.

A més, el seient central del darrere és el que ofereix una millor visibilitat des del seient del conductor, de manera que facilita vigilar el nen.

D'aquesta manera, col·locar el nen en aquest seient és la millor opció si disposa d'Isofix o bé un cinturó de seguretat de tres ancoratges. No obstant això, això no és sempre així. Si al seient central només disposem d'un cinturó ventral de dos punts, i en canvi disposem de Isofix o cinturó de tres ancoratges a les places posteriors laterals, llavors la millor opció per portar els nens és el seient dret, és a dir, darrere del copilot.

La raó és que en les vies de doble sentit el risc és més gran a la plaça esquerra en cas de xoc amb un altre vehicle. A més, el seient del darrere dret és més segur per a realitzar les maniobres de pujar i baixar al nen del vehicle, ja que estarem col·locats al costat de la vorera i allunyats del trànsit. A més, aquesta plaça permet també al conductor tenir contacte visual amb el menor, circumstància, per contra, que no permet el seient del darrere esquerre.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Motor

Interior d'un vehicle de Tesla.
Tesla inaugura a l'Hospitalet la seva primera botiga física a l'estat

Tesla inaugura a l'Hospitalet la seva primera botiga física a l'estat

Funcionarà com a centre de servei amb venda i exposició de vehicles i com a taller

Renault Koleos: gran salt de qualitat

Renault Koleos: gran salt de qualitat

El nou SUV fa gala d'un aspecte imponent, un confort inigualable i una tecnologia d'avantguarda

Ferrari: de Califòrnia a Portofino

Ferrari: de Califòrnia a Portofino

El substitut del California T és un descapotable de 600 CV, de sostre retràctil i gran habitabilitat

Volkswagen Polo: més Golf que mai

Volkswagen Polo: més Golf que mai

L'última generació del Polo és la més gran, espaiosa i tecnològicament avançada de la història

Enllaços recomanats: Premis cinema