El model NX 300h és el primer Lexus que entra en el segment crossover premium de grandària mitjana. Gràcies al seu disseny provocador i atractiu està captant un nou tipus de client a la firma de luxe japonesa, ja que és un cotxe perfecte per a aquells que gaudeixen d'un estil de vida urbà actiu i enèrgic.

Per a aquest tipus de clients la tecnologia i la connectivitat són fonamentals. En aquest sentit, l’NX disposa d’una àmplia varietat de sistemes d'última generació, entre els quals un suport de càrrega sense fil que permet carregar dispositius portàtils com ara telèfons mòbils, sistema Lexus touch-pad, càmera d'aparcament amb visió 360 graus, sistema head-up display de 6,4 polzades, monitor d’angle mort i sistema d'avís de trànsit posterior, juntament amb moltes altres característiques que s'oferien en la unitat de proves que vam tenir ocasió de provar.

Es tractava del model amb l'acabat Executive, un dels més sofisticats de l'actual gamma disponible: Eco, Corporative, Executive, F Sport i Luxury.

Totes les versions coincideixen en l'apartat mecànic, amb el sistema Lexus Hybrid Drive, que combina la potència d'un motor de gasolina de 2.5 litres i un o diversos motors elèctrics, segons si és tracció davantera o total, per desenvolupar una potència de 197 cv. Gràcies a això, l’NX 300h és increïblement suau i silenciós, i molt fàcil de conduir. Malgrat les seves elevades prestacions, consumeix només 5,0 l/100 km de combustible, un fet sorprenent en un crossover d'aquesta grandària.

Quan arrenquen els potents motors elèctrics davanter i posterior poden propulsar l’NX 300h fins als 65 km/h. En aquest moment, el vehicle es mou gairebé en silenci, no consumeix gasolina i produeix zero emissions. I a velocitats superiors als 65 km/h, entra en joc el suau motor de gasolina de cicle Atkinson, encara que continua rebent assistència del motor elèctric quan ho necessita. Aquesta distribució proporciona un extraordinari plaer quan es condueix, juntament amb un baix nivell d'emissions i un modest consum de combustible. En desaccelerar o frenar fins a aturar el vehicle, el motor de gasolina s'apaga i les emissions es redueixen a zero. El sistema de frenada regenerativa aprofita l'energia cinètica que altres cotxes malgasten i la converteix en energia elèctrica que s'emmagatzema en la bateria híbrida.

Gràcies a un xassís, suspensió i direcció renovats, el nou NX 300h és molt suau i refinat de conduir. Les avançades tècniques d'adhesió i soldadura làser dels cargols fan que sigui extremadament rígid, cosa que es tradueix en unes característiques de maniobrabilitat refinades.

Equipat amb una suspensió davantera compacta MacPherson i una sofisticada suspensió posterior de doble forqueta, l’NX 300h ofereix una excel·lent adhesió a la carretera, unes característiques de traçat de revolts pròpies de les berlines i una gran estabilitat a les rectes.

Per aconseguir una conducció més atractiva, la Suspensió Variable Adaptativa controla de forma intel·ligent la força d'amortiment en les quatre rodes. Això és molt efectiu tant en conduccions dinàmiques com en trams off-road, on també entra en joc el sistema de tracció total intel·ligent E-Four, com el que tenia el vehicle que vam provar. Proporciona un rendiment impecable i una tracció segura sobre els terrenys més difícils. La innovadora unitat motriu disposa d’un motor elèctric addicional de 68 CV, muntat en l'eix posterior, que facilita un parell instantani a demanda per treure el vehicle de les situacions més exigents.

El sistema E-Four imprimeix més caràcter a un vehicle que pot canviar la seva personalitat gràcies al Selector del Mode de Conducció, que disposa del mode Eco, per a una eficiència més gran; i l’Sport S+, per treure el màxim rendiment mecànic del vehicle. En situacions de trànsit dens, a més, es pot canviar a EV (vehicle elèctric) per a un avanç sense emissions i totalment silenciós.