Hyundai ja ha revelat la que serà la seva punta de llança en el desenvolupament de vehicles de baixes emissions, en línia amb l'objectiu renovat de Hyundai Motor Group d'introduir 31 models ecològics (entre Hyundai Motor i Kia Motors) als mercats globals el 2020. El SUV que arribarà a principi de l’any que ve utilitzarà la quarta generació de la tecnologia de pila de combustible d'hidrogen de la companyia.

El nou model de pila de combustible s'ha desenvolupat sobre quatre pilars clau: eficiència, rendiment, durabilitat i emmagatzematge. L'eficiència del vehicle s'ha millorat de forma notable respecte del seu predecessor, l’ix35 Fuel Cell del 2013.

El nou SUV té un nivell d'eficiència del 60%, la qual cosa suposa un augment del 9% respecte al 55,3% de l’ix35. Gràcies a aquesta eficiència més gran del sistema, el nou model té com a objectiu arribar a aconseguir una autonomia de més de 580 km amb un sol dipòsit.

Pel que fa al rendiment, la potència màxima del nou model incrementarà el 20% en comparació del model anterior, per arribar a uns excel·lents 163 cv. El SUV de pila de combustible també millora pel que fa a la capacitat d'arrencada en fred.

Gràcies a l'ús d'una tecnologia de catalitzador de llarga durada, el nou SUV d'hidrogen assegura una longevitat encara més gran que el seu predecessor, i gràcies a la utilització de tres dipòsits de la mateixa grandària, en contraposició als dos anteriors de diferents grandàries, aquest vehicle d'hidrogen de propera generació presenta millores molt significatives en la densitat d'emmagatzematge. Com no podia ser d’una altra manera, el futur vehicle de producció també disposarà d’avançades tecnologies d'assistència al conductor, a més d'una àmplia autonomia.

Imatge atractiva

El nou model hereta cridaneres característiques de disseny del FE Concept, que va ser presentat en el darrer Saló de l'Automòbil de Ginebra i que va destacar pel seu aspecte futurista de línies fluides. Pel que fa a l’interior, és net i senzill, amb predomini de la tecnologia, amb grans pantalles per controlar els múltiples sistemes que té el vehicle en l’apartat de la connectivitat, l’infoentreteniment i l'ajuda a la conducció.