LEXUS LC500H: Prestacions eficients

Lexus combina en l'LC50H tota la capacitat tecnològica de la seva gamma híbrida amb el luxe més detallat i la imatge distintiva

20.11.2017 | 12:26
LEXUS LC500H: Prestacions eficients

Amb l'LC500h, Lexus fa el pas definitiu per introduir-se al mercat dels esportius de luxe d'altes prestacions. Una espectacular creació que amb prou feines ha variat pel que fa a la del prototip LF-LC en el qual es basa.

L'LC500h té una longitud total de 4,76 metres i 1,92 metres d'amplària, per tan sols 1,34 metres d'altura, la qual cosa, afegida a unes formes extremadament aerodinàmiques, atorga a aquest model una sensació de dinamisme inigualable.

Aquestes dimensions permeten oferir un habitacle amb quatre places, amb dos seients davanters molt amplis i uns altres de posteriors molt més reduïts, a més d'un maleter amb un total de 197 litres de capacitat.

L'LC500h, per la seva banda, i seguint la tradició de la firma japonesa, porta un sistema de propulsió híbrid que combina prestacions i eficiència amb 359 cv de potència. Està compost per un motor de gasolina atmosfèric amb sis cilindres en V i 3.5 litres de cilindrada que rendeix 299 cv, i un d'elèctric de 179 cv.

El més destacat d'aquest model és el canvi automàtic al qual va associat el sistema híbrid, ja que es tracta d'un engranatge epicicloïdal que es comporta de forma diferent de tots els mecanismes d'aquest tipus que havíem provat fins ara. Això és gràcies al fet que va acoblat a una caixa del canvi automàtica de quatre relacions.

El Multi Stage Hybrid System, que és com Lexus ha batejat aquest canvi, permet que es tingui la sensació d'estar manejant un canvi de deu marxes real, en comptes del clàssic comportament dels epicicloïdals.

La capacitat d'acceleració del seu motor és lineal i progressiva, gràcies a l'efectivitat del motor elèctric. També destaca el bon treball realitzat en el repartiment de pesos dels motors i bateries per al noble comportament del vehicle en ple suport. La capacitat de frenada també ens va semblar destacable i sobretot ens va sorprendre el canvi Multi Stage Hybrid System, que certament donava la sensació d'estar manejant una caixa automàtica comuna.

Per estudiar-lo a fons vam decidir conduir-lo amb les lleves del volant. La resposta era precisa i ràpida i les transicions que realitzava el motor després del seu accionament, molt reeixides.

Dues versions LC500H

La gamma ofereix dues versions LC500h. El Luxury té un preu que parteix dels 120.000 euros, mentre que la variant Sport+ ascendeix fins als 130.000 euros. Independentment del model escollit, aquest superesportiu ofereix un nivell d'acabat i equipament a l'altura del seu preu, amb elements com ara llantes de 20 polzades, un sistema de so Pioneer i el programa de seguretat Lexus Safety System+.

Això sí, en les exclusives versions Sport+ s'instal·len unes llantes de 21 polzades en comptes de 20, un sostre panoràmic de fibra de carboni per alleugerir el pes, un aleró posterior retràctil i un eix posterior autodireccional per a un confort i manejabilitat més grans en conduccions quotidianes i més estabilitat a altes velocitats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema