La companyia automobilística Seat està liderant la 'joint venture' que manté el consorci automobilístic alemany Volkswagen a la Xina amb l'empresa local JAC Motors, una negociació que podria motivar que la marca espanyola fabriqui abans del 2020 un model elèctric per al mercat local, mentre que a Europa el primer elèctric de Seat arribarà el 2020.

Segons han informat a Europa Press fonts properes a la negociació, la companyia ha rebut l'encàrrec del consorci Volkswagen de liderar aquesta 'joint venture' amb JAC Motors a la Xina i la marca estudia diferents opcions, encara que el focus se centra principalment en la producció de models elèctrics a la Xina per a la seva comercialització al país.

Aquestes fonts han apuntat que, si bé és aviat per concretar els plans de futur de la companyia a la Xina, sí que la companyia està estudiant la possibilitat de fabricar al país asiàtic, alhora que han assenyalat que el vehicle en qüestió podria ser elèctric i que el marc temporal que es planteja és iniciar-ne la fabricació "abans del 2020".

"Sí, podem confirmar que Seat està treballant en un projecte en nom del grup Volkswagen. Sota l'acord amb el grup, Seat està activament involucrada en la 'joint venture' entre Volkswagen Group China i JAC", han assenyalat oficialment des de la companyia espanyola.

Així, les fonts consultades per Europa Press han explicat que aquest nou model es destinaria únicament a la seva comercialització a la Xina, perquè el 2020 la companyia ja va confirmar que llançaria el seu primer model elèctric per a Europa, que serà diferent a l'asiàtic.

"Està per veure l'evolució de la 'joint venture' entre Volkswagen Group China i JAC Motors", han apuntat, encara que han indicat que parlar de vehicle elèctric "té sentit", arran del suport que està donant el Govern local a aquests models, la qual cosa està generant una elevada demanda.

En aquesta línia, han destacat que l'eventual aterratge de l'empresa a la Xina es farà de manera diferent a l'anterior intent que es va fer fa uns anys, en el qual es va optar per comercialitzar models d'importació, amb l'increment de cost que això representava.

"Per implantar-se a la Xina cal fabricar allà", han afirmat, i han ressaltat que només les marques premium poden assumir l'increment del preu final que representa per als clients la importació de models al país asiàtic, en comptes de la fabricar localment.