Que les marques estan abandonant el dièsel a marxes forçades és una evidència i cada cop més fabricants aposten per la hibridació de la seva gamma o pel desenvolupament de models elèctrics. El que no resulta tan habitual és que les marques pronostiquin una data a partir de la qual deixaran de fer servir motors de combustió interna, almenys fins ara.

I és que, segons el mitjà Road and Track, la marca sueca preveu electrificar tota la seva gamma en un termini d'uns 7 anys, i abandonar així tant les variants dièsel com les de benzina.

Electrificació parcial el 2019

L'arribada de l'electricitat a la propulsió dels motors Volvo serà progressiva però ràpida, i la marca preveu posar a la venda el seu primer model totalment elèctric l'any 2019.

És per aquest motiu que el CEO de la marca, Håkan Samuelsson, preveu abandonar fins i tot els motors de benzina, una hipòtesi fins ara inèdita en les marques automobilístiques perquè aquest combustible és el més habitual en les variants híbrides.

Així, la marca només preveu la possibilitat d'actualitzar els motors de benzina ja existents fins que la normativa ho permeti, però en cap cas desevolupar-ne una nova generació.

Mentre no arriba aquesta electrificació total, les versions més habituals en la gamma seran les híbrides, un tipus de mecànica que arribarà fins i tot als models més prestacionals.

En aquest sentit la marca esportiva de Volvo, Polestar, ha desenvolupat un model híbrid endollable basat en la carrosseria cupè del Volvo S90 amb una autonomia totalment elèctrica de 150 quilòmetres i una potència total combinada de 608 cavalls.

Però actualment els motors híbrids no només formen la gamma esportiva, i és que el nou Volvo V60 ha sigut presentat amb dues motoritzacions híbrides.

Electrificació total el 2025

Així doncs, Volvo considera que continuar invertint recursos per desenvolupar motors de combustió no val la pena, ja que tenen previst, de cara a l'any 2025, tenir electrificada tota la seva gamma en més o menys mesura.