BMW completa la seva gamma tot camí amb el nou X2, el més petit dels seus inconfusibles tot SUV de línia cupè. Tot i que deriva de l'X1, és vuit centímetres més curt, igual d'ample i set centímetres més baix, i per això presenta un aspecte molt més esportiu i dinàmic. Inevitablement, i com vam poder comprovar durant la presentació, perd habitabilitat respecte del seu germà per la seva menor longitud -redueix l'espai per a les cames- i la marcada caiguda del sostre a la part posterior, que limita l'altura. A més, s'ha de conformar amb 470 litres de maleter.

Però si el que es vol és funcionalitat i polivalència, ja es té l'X1. L'X2, en canvi, està enfocat a aquells que volen gaudir de la conducció sense renunciar a l'aspecte SUV. Com l'X4 i l'X6, ofereix un dinamisme inusual al seu segment. El seu aplom es pot comparar al de vehicles amb carrosseries més baixes, i el comportament dinàmic i la potència dels seus motors, juntament amb l'avançat xassís, fan que oblidis que estàs conduint un crossover.

D'inici l'X2 s'ofereix amb dos motors: un de benzina i un dièsel. El primer respon a la versió sDrive20i i entrega 192 CV, mentre que el dièsel és l'xDrive20d i ofereix 190 CV. Aquest darrer incorpora de sèrie la tracció intel·ligent a les quatre rodes xDrive i el canvi Steptronic de vuit velocitats, mentre que el model amb motor de benzina està equipat amb el canvi automàtic esportiu de doble embragatge Steptronit de set velocitats. Pròximament arribarà la versió sDrive 18i amb un motor de benzina tricilíndric que genera 140 CV i que destacarà per la seva elevada eficiència.

Dos acabats

També es podrà escollir entre l'acabat M Sport i l'M Sport X. Tots dos presenten a l'interior una atractiva combinació de tela i Alcántara amb costures de contrast pel quadre d'instruments. A més, l'àmplia pantalla aporta les darreres novetats en l'apartat de connectivitat i infoentreteniment.

La tecnologia de l'X2 disposa d'elements com l'assistent de retencions, el Driving Assistant Plus o l'assistent d'aparcament, entre molts altres. En funció del nivell d'acabament també varia la suspensió del vehicle, i malgrat que en tots dos casos la suspensió esportiva es mostra dinàmica, en les versions M Sport i M Sport X es fa servir una suspensió més rígid per millorar l'estabilitat. Tanmateix, el control dinàmic de la suspensió (amb altura rebaixada 10 mm) permet més adaptació a les preferències del conductor.

Estètica imponent

Sens dubte, el disseny és un dels grans al·licients del nou X2, que presenta una estètica tan esportiva com robusta de la qual que destaquen els passos de roda d'aspecte quadrat, els tubs d'escapament i les finestres estilitzades que accentuen el seu caràcter cupè.

Un dels models dels lectors

L'X2 de BMW és un dels models preferits pels lector un cop tancades les votacions de març del Premi Cotxe de l'Any que organitza Prensa Ibérica (grup al qual pertany Regió7) i La Vanguardia.

L'X2 s'afegeix a la llista de models més votats al web mejorcoche.epi.es, on també hi ha el Volvo XC40 i l'Audi A8.