Després de la possibilitat que va brindar el concessionari DS Salon Manresa als lectors de Regió7 per conèixer i provar el seu model estrella, el DS7 Crossback, ara hem tingut l'oportunitat de conèixer el nou SUV francès de primera mà.

L'any 1955 Citroën va crear el que seria un dels models més coneguts de la marca, el DS. També conegut per Tiburón, va suposar tota una revolució pel que fa a tecnologia, luxe i disseny. Citroën va recuperar la denominació DS l'any 2009 per diferenciar els seus models més exclusius, i l'any 2014 DS es va convertir en una marca independent, sinònim del màxim luxe francès.

Tot i que fins ara la marca s'havia iniciat en el món SUV al nostre mercat mitjançant el DS4 Crossback, no ha sigut fins a l'arribada del DS7 Crossback que no han disposat d'un tot camí de luxe «de debò». De fet, la plataforma modular EMP2 és compartida amb el Peugeot 3008, un altre dels tot camins del grup.

Disseny minimalista

El nou SUV francès crida l'atenció tant per fora com per dins. La part frontal té un disseny imponent i cedeix tot el protagonisme a una graella de grans dimensions que es troba flanquejada per una sèrie d'acabats cromats que accentuen el caràcter luxós del model. La il·luminació està composta per uns fars amb tecnologia full-led i uns llums diürns que aporten un plus d'estil al DS7 Crossback.

La vista lateral confirma el que ja s'intueix a simple vista: es tracta d'un tot camí força alt, que disposa d'una cintura lateral força elevada i una caiguda del sostre que pretén imitar l'estètica d'un cupè.

La part posterior completa un conjunt estilitzat on el protagonisme recau tant en els dos pilots posteriors de led amb un disseny que vol imitar dues pedres precioses com en les dues sortides d'escapament cromades.

L'interior continua amb l'estil minimalista i tecnològic de l'exterior, on predominen les línies geomètriques de la marca tant en els comandaments com en la instrumentació digital o la gran pantalla central de 12 polzades.

La tecnologia per bandera

La quantitat d'assistents a la conducció del DS7 Crossback mereixen un capítol a part, i és que la llista dels elements de què pot disposar és gairebé infinita. En primer lloc cal destacar el que DS anomena Connected Pilot, un predecessor de la conducció autònoma gràcies al sistema de manteniment de carril i el control de velocitat actiu, capaç de frenar completament si el vehicle que ens precedeix s'atura.

La resta de la càrrega tecnològica consta dels sistemes Park Pilot (aparcament autònom), Driver Attention Assist (detecta el cansament del conductor), Night Vision (assistent a la visió nocturna) o Active Scan Suspension (detecta les irregularitats de la carretera i prepara els amortidors).

Motors potents i eficients

La gamma de motors està composta per dos motors de benzina amb 180 i 225 cavalls i dos dièsel de 130 i 180 cavalls. Tots poden anar amb la caixa de canvis automàtica de convertidor de parell EAT8 de vuit velocitats i la tracció davantera. En el futur s'espera l'arribada de la versió E-Tense, amb motorització híbrida de 300 cavalls i amb autonomia elèctrica de fins a 60 quilòmetres.

Confort per sobre de tot

La nostra unitat de proves disposava del motor dièsel més potent de la gamma, el 2.0 BlueHDI de 180 cavalls i 400 Nm de parell. A grans trets es tracta d'un motor amb un funcionament molt suau i silenciós, capaç de moure amb suficiència els 1.610 quilos de pes però que prefereix entorns extraurbans.

Malgrat que es tracta d'un tot camí, el fet de disposar només de tracció davantera fa que es trobi molt més còmode circulant per autopista que no pas per carreteres revirades o fora de l'asfalt, on serà possible gaudir de l'altíssima càrrega tecnològica del nou DS7.