L'any 1992 naixia una berlina que marcaria un abans i un després en la història dels ral·lis, el Subaru Impreza. Tot i que en més d'una ocasió ha tingut carrosseries compactes i familiars, totes les generacions anteriors s'havien caracteritzat per les populars versions sedan. La quarta generació no es va arribar a vendre en el nostre mercat, però la marca ha decidit reintroduir el model en aquesta cinquena reconvertint-lo en un model compacte. Això sí, continua tenint el popular motor d'1,6 litres bòxer de benzina i amb la tracció total.

Un disseny conegut

L'actual gamma Subaru ja té un compacte amb prestacions de tot camí anomenat XV, de manera que el disseny del nou Impreza pren d'aquest -i de la resta de models del catàleg- els trets més característics per respectar el llenguatge de disseny de la marca. Així, el nou Impreza té un aspecte esportiu i robust gràcies a elements com la graella frontal en forma hexagonal, els fars en forma d'ull de falcó que recorden al perfil d'un motor bòxer i una línia lateral 100% compacta fan del nou Impreza un model amb caràcter que sap combinar visualment l'esportivitat i l'agilitat.

Quant a mesures, ara l'Impreza és més llarg, ample i baix, la qual cosa ajuda a reforçar la seva presència. Concretament la longitud, de 4,46 metres, augmenta en 45 mm la de l'anterior model i en 25 la distància entre eixos, millorant així l'habitabilitat interior i la capacitat del maleter, de 345 litres amb roda de recanvi i de 385 litres amb un equip antipunxades.

La seguretat per sobre de tot

L'arsenal d'elements de seguretat del nou Impreza és tota una referència a la categoria dels compactes i ofereix solucions típiques de models superiors. En destaquen tecnologies com l'Eye Sight, que inclou les funcions d'avisador de col·lisió, frenada d'emergència, control de velocitat adaptatiu, assistent de canvi de carril, i avisador de derrapatge i d'avançament. Per aconseguir aquest gran nivell de seguretat, l'Impreza recorre a dues càmeres estereoscòpiques HD amb sensors CMOS per monitoritzar les condicions del trànsit. Subaru defineix aquesta tecnologia com un parell d'ulls extra que ajuden al conductor a prevenir o mitigar les conseqüències d'un possible accident detectant objectes i actuant sobre la transmissió i la frenada després d'haver avisat al conductor.

A més d'aquest conjunt d'ajudes, l'Impreza n'ofereix altres com l'assistent de llums de carretera, els sistemes Active Torque Split i Active Torque Vectoring (que minimitzen el sobreviratge i el subviratge) o la tracció total, que gràcies a l'ús de la nova plataforma de la marca fan de l'Impreza un model esportiu però segur.

Motor bòxer i molt equipament

Com és habitual a la marca japonesa, l'oferta mecànica està composada per un propulsor d'arquitectura bòxer. En el cas de l'Impreza es tracta d'un de benzina que eroga 114 cavalls i un parell de 150 nm, anunciant uns consums de 6,2 litres als 100 quilòmetres.

L'equipament general de l'Impreza està compost, segons versions, per un sistema d'infoentreteniment amb pantalla de 6,5 o 8 polzades (amb compatibilitat amb Android Auto i Apple CarPlay), control de veu pel navegador, telèfon, música o climatitzador; a més d'assistent d'arrencada en pendent, càmera de visió posterior o fars LED adaptatius.

Amb les campanyes promocionals actuals la gamma Impreza arrenca en 20.400 euros per la versió bàsica i 23.200 per la superior.