05 de maig de 2018
05.05.2018

Porsche Cayenne: Encara millor

El Cayenne no només millora la seva esportivitat, sinó que la trasllada millor que mai a altres escenaris i tipus de conducció per gaudir en qualsevol circumstància

12.05.2018 | 07:19
Porsche Cayenne: Encara millor

Cada renovació del Cayenne suposa un immens repte per a Porsche, ja que sembla impossible millorar un producte tan rodó des de la seva primera generació com és aquest tot camí. Però al final la marca d'Stuttgart sempre acaba superant-se a si mateixa, com succeeix en el cas de la tercera generació d'aquest SUV.

Un cop més, i tot i pertànyer a segments completament diferents, el nou Cayenne es fonamenta en el 911 adquirint elements com la tracció total activa de sèrie o el Porsche 4D-Chassis Control (PDCC), millorant les seves habilitats a la carretera sense perdre gens la seva capacitat fora d'asfalt, convertint-lo així en el cotxe total.

Durant la presentació vam poder provar els dos motors amb els quals Porsche inicia la comercialització del Cayenne: d'una banda, un propulsor turbo de sis cilindres i tres litres amb una potència de 340 cavalls i un parell de 450 nm, i d'altra, un motor V6 de 2,9 litres i dos turbos que eroga 440 cavalls i un parell de 550 nm cor-responents a la versió S. Tots dos vénen associats de sèrie a la nova caixa de canvis Tiptronic S de vuit velocitats, amb uns temps de reacció més curts i relacions de transmissió més esportives a les marxes més baixes, que complementen el rendiment en carretera amb les aptituds tot terreny. Per contra, l'amplitud millorada i la llarga vuitena velocitat garantitza el rendiment a baixes revolucions i un consum optimitzat per trajectes relaxats.

Adaptació a tots els escenaris

El Cayenne proporciona un gran plaer de conducció en qualsevol condició i circumstància, i els modes tot terreny programats faciliten al conductor elegir la configuració corresponent. El reglatge predeterminant és el programa de carretera, però els altres quatre modes activen el condicionament per a terrenys de dificultat lleu (com ara superfícies escarpades o amb fang i sorra).

La tracció, el xassís i els frens s'adapten a cada escenari en funció de la selecció, i per a la distribució de la força Porsche introdueix la tracció total activa. En aquest sentit, el Porsche Traction Management (PTM) distribueix la força de tracció de forma completament variable entre els eixos motrius.

El seu concepte Hang-on és un principi fonamental per tal que el Cayenne aconsegueixi el seu exepcional rendiment esportiu. A més, compleix tots els requisits per a una tracció suficient en escenaris tot terreny.

Esportiu tot terreny i turisme

El xassís del nou Cayenne reuneix aquests tres conceptes en un mateix disseny gràcies a la seva lleugeresa, a l'eix davanter amb disseny de braços i a l'eix posterior multibraç.

Una característica típica dels esportius són els nous pneumàtics mixtos en rodes que ara tenen dinou polzades com a mínim, i milloren l'estabilitat i la dinàmica de conducció en revolts. De manera opcional, Porsche ofereix per al Cayenne rodes amb una mida de, com a màxim, 21 polzades.

Aquesta polivalència es potencia encara més amb les darreres tecnologies. Els sistemes de xassís actius són analitzats i sincronitzats mitjançant el revolucionari regulador de xassís integrat Porsche 4D-Chassis Control. El sistema treballa en temps real, la qual cosa permet optimitzar encara més la resposta del vehicle.

A excepció del sistema de suspensió activa PASM (de sèrie en la versió S), la resta de sistemes de xassís s'han dissenyat de nou.

Agilitat i tecnologia

Un aspecte a tenir molt en compte és que per primer cop al Cayenne es pot escollir una direcció activa a l'eix posterior.

L'eficaç sistema que ja equipen els models 911 i Panamera millora l'agilitat als revolts i l'estabilitat als canvis de carril a velocitats elevades. A més, el diàmetre de gir reduït facilita la maniobrabilitat del tot camí en el dia a dia.

Necessitaríem tres cops l'espai d'aquest reportatge per poder analitzar nous elements del Cayenne, com el Porsche Surface Coated Brave (PSCB). que ofereix el rendiment de frenada d'uns frens ceràmics però amb un cost clarament inferior; la possibilitat de muntar el paquet Sport Chrono, la seva reducció de pes de 2040 a 1985 quilos gràcies a l'ús d'un xassís multi-material amb alumini i acer; la seva aerodinàmica activa, etc. Però com que no el tenim, només podem dir que tots i cadascun d'ells fan d'aquest nou Cayenne un model senzillament immillorable.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema