Abans de l'any 2012, el Classe A era un model compacte amb car-rosseria de monovolum, però aleshores la marca va abandonar aquest concepte, el va reconvertir en un compacte amb totes les lletres, i l'èxit va ser incontestable. Ara, després d'haver aconseguit unes grans xifres de vendes, Mercedes renova el seu model estrella per continuar posant les coses difícils als Audi A3 i BMW Sèrie 1.

El primer tret característic del nou Classe A és que creix en tots els aspectes, ja que ara és dotze centímetres més llarg (4,41 m), dos centímetres més ample (1,79 m) i un centímetre més alt (1,44 m). D'altra banda, la marca anuncia una millora de l'habitabilitat gràcies a l'augment de 30 mm en la distància entre eixos i un maleter 29 litres més gran, que ara cubica 370 litres.

Disseny juvenil i dinàmic

La part frontal del nou compacte alemany adopta el llenguatge de disseny de la marca que es va estrenar en el Classe CLS i es caracteritza per un capó baix, uns fars afilats amb tecnologia LED i una graella frontal més ample que guanya presència. La vista lateral també es mostra més esportiva, gràcies als passos de roda més grans -que han d'acollir llantes d'entre 17 i 19 polzades- i l'augment de distància entre eixos. I, finalment, la part posterior es mostra més ampla gràcies a uns pilots dividits en dues parts que s'integren al para-xocs.

Però, sense cap mena de dubte, la part que més canvis rep és l'interior, molt més tecnològic que l'anterior. El quadre de comandaments ara es troba dividit en dues seccions horitzontals tridimensionals, la il·luminació ambiental disposa de 64 tonalitats diferents i es podrà escollir amb tres combinacions de pantalla diferents: en primer lloc, amb dues de set polzades; en segon terme, amb una de set polzades i una segona de 10,25; i finalment, amb dues de 10,25.

Tecnologia i connectivitat

Si només fem una ullada al llistat de tecnologies que pot incorporar el Classe A difícilment direm que ens trobem davant d'un model compacte, i és que la dotació en matèria de seguretat i infoentreteniment és pròpia de models clarament superiors.

Pot tenir elements com la conducció semiautònoma mitjançant un sistema de càmeres i radars que, combinats amb el GPS, podran mantenir la velocitat, seguir el traçat de la carretera i conservar la distància de seguretat seguint altres vehicles. A més, podrà efectuar maniobres evasives o frenar en cas de detectar obstacles o vianants.

També tindrà el sistema de connectivitat MBUX, que permet la comunicació de vehicle a vehicle o de vehicle a infraestructura per registrar quan es produeixen frenades d'emergència a la via per prevenir possibles accidents. També disposa de la tecnologia de realitat augmentada o d'un sistema anomenat Vehicle Tracker, que informa al conductor quan hi ha un estacionament disponible, quan el cotxe rep un cop o quan se l'emporta la grua.

Motoritzacions eficients

Un total de tres propulsors s'estrenen en el nou Classe A. La marca introdueix dos motors de benzina -un de 163 cavalls i un altre de 224- i un dièsel de 116 cavalls. Estaran disponibles amb un canvi manual de sis velocitats i amb un automàtic de doble embragatge i set velocitats 7G-DCT.

Els preus del nou Classe A arrenquen en 31.400 euros per la versió A200 de benzina de 163 cavalls i en 32.700 euros per la versió dièsel 180d de 116 cavalls.