En més d'una ocasió us hem parlat de l'aposta per la mobilitat elèctrica que realitza Volvo, que té com a objectiu prescindir, en mesura del que sigui possible, dels motors de combustió en un periode de set anys.

De fet, la marca preveu disposar d'una gamma composada per models semihíbrids, híbrids endollables o elèctrics purs l'any 2019, i ara van una mica més ellà anunciant que pretenen aconseguir que la meitat del total de vendes l'any 2025 corresponguin a vehicles totalment elèctrics.

Aquesta ambiciosa aposta s'ha fet oficial al Saló de Pequín, la qual cosa no és casualitat. I és que el Govern xinès preveu per a l'any 2025 que els vehicles impulsats per noves fonts d'energia representin més del 20% del total, el que equival a més de set milions de vehicles.

Aposta per la mobilitat elèctrica

Volvo ha aprofitat les previsions xineses per mostrar la seva aposta per la mobilitat sostenible, presentant per primer cop durant un saló de l'automòbil únicament vehicles híbrids endollables.

En paraules del president i conseller delegat de Volvo, Håkan Samuelsson, «l'any passat ens vam comprometre amb l'electrificació com a preparació de l'era següent a la del motor de combustió interna. Avui anunciem la nostra intenció de reforçar i ampliar aquest compromís al principal mercat del món en vehicles elèctrics. El futur elèctric de la Xina és el futur elèctric de Volvo».

En efecte, durant el primer trimestre del 2018, les vendes de Volvo a la Xina han augmentat el 23,3%, en superar les 100.000 unitats, de manera que la mostra xinesa ha servit per sumar als ja coneguts models XC90 i XC60 la versió híbrida endollable T5 del seu petit tot camí, l'XC40.

La marca sueca considera que no cal continuar invertint recursos en millorar els motors de combustió, de manera que la present generació de motors dièsel i de benzina serà la darrera disponible. Un cop acabin el seu cicle de vida comercial, seran substituïdes progressivament per versions semihíbrides i híbrides endollables, fins que arribi un moment en què el sistema de propulsió de tota la gamma sigui 100% elèctric.