Sens dubte, l'Honda Civic s'ha guanyat un lloc de referència entre els models més emblemàtics de la història contemporània de l'automòbil. Ni més ni menys que 45 anys, 10 generacions i més de 25 milions d'unitats fabricades són números més que suficients per situar el compacte japonès en un selecte grup d'escollits.

L'Honda Civic és un clar exemple de com ha evolucionat l'automòbil modern. Un reflex de les diferents tendències estètiques, de funcionalitat interior i tecnològiques a tots els nivells, sempre sota un prisma de marcat caràcter esportiu. I l'actual gamma Civic no n'és una excepció.

Nova plataforma, mateix esperit

Honda ha tornat a reinterpretar el «concepte Civic» per desenvolupar un dels models més destacats del seu segment.

A aquest efecte, els enginyers japonesos han partit de la base d'una plataforma totalment nova, que els ha facilitat obtenir un excel·lent aprofitament de l'espai interior juntament amb uns nivells de dinamisme i confort més que destacables. I tot plegat sota la imatge esportiva que sempre ha caracteritzat cadascun dels seus antecessors i que ara s'ha vist clarament reforçada.

En la seva configuració de cinc portes, el Civic es mostra més esportiu que mai a tots els nivells. En matèria estètica, les línies anguloses predominen en el traçat de la seva línia, recolzada alhora per detalls com uns para-xocs amb unes sobredimensionades entrades d'aire davanteres i posteriors, el doble aleró posterior o els diversos disseny de llantes d'aliatge disponibles en mesures de fins a 17 polzades. A més, el nou Civic mostra un perfil més ample (1,80 m), llarg (4,52 m) i baix (1,43 m) que tots els seus predecessors, la qual cosa accentua encara més el seu caràcter esportiu.

Generació turbo VTEC

La desena generació Civic és la primera que Honda comercialitza a Europa amb els motors de benzina Turbo VTEC 1.0 tricilíndric i 1.5 de quatre cilindres. Amb potències de 129 i 182 cavalls, respectivament, la marca anuncia unes notables prestacions en tots dos casos, amb uns destacables nivells d'eficència; 4,7 litres als 100 km i 106 6/km de CO2 en l'1.0 i 5,8 litres i 133 g/km en el cas de l'1.5. Les dues motoritzacions estan disponibles amb una transmissió manual de sis velocitats o amb el canvi automàtic CVT.

Si s'escull la motorització Turbo VTEC d'1,5 litres, es pot triar entre les versions Sport, Sport Plus o Prestige, cadascuna amb detalls exclusius d'acabat en l'exterior. Els Sport i Sport Plus destaquen pels seus alerons davanters i posteriors més pronunciats, l'embellidor del faldó lateral i un disseny exclusiu de llantes d'aliatge de 17 polzades.

A més, incorporen fars davanters led i fars antiboira davanters, mentre que a la part posterior criden l'atenció les dues sortides d'escapament situades a la part central del para-xocs.

Dinamisme exigent

Si per alguna cosa destaca el Civic és pel seu exigent comportament dinàmic. Un tacte esportiu que combina a la perfecció amb les prestacions del seu alegre motor 1.0 turboalimentat, el qual destaca alhora pels ajustats consums, tot i rodar a ritmes elevats.

D'altra banda cal destacar l'ampli desplegament en matèria de seguretat activa, la qual està en mans del sistema Honda Sensing. Es tracta d'un ampli ventall de dispositius gestionats per la informació provinent del radar i la càmera, que assisteixen el conductor mitjançant els avisadors de col·lisió frontal i de canvi involuntari de carril, el sistema d'ajuda de permanència en la carretera i de pemanència en el carril, el control de creuer adaptatiu o el sistema de mitigació d'impactes, que ajuda a aturar el vehicle en cas de col·lisió.

320 CV per al Civic més potent

Durant la presentació i prova del Civic 1.0 T també vam tenir l'oportunitat de conèixer l'exclusiva versió Type-R. El nivell de prestacions d'aquesta versió esportiva és comparable al de cotxes més exclusius i luxosos. Amb el seu motor VTEC Turbo 2.0 de 320 cv, accelera de 0-100 km/h en 5,7 segons i arriba fins als 227 km/h.