Les sigles ST han diferenciat històricament les versions més esportives dels models de Ford, i recentment la marca americana ha presentat aquest acabat per al seu model urbà, el Fiesta.

El primer aspecte destacable és el visual, i és que en el terreny estètic el nou model incorpora tota una sèrie de canvis que el distingeixen de la resta de versions de la gamma. Els para-xocs sobredimensionats són específics i a la part frontal tenen unes prominents entrades d'aire, mentre que a la part posterior incorporen un atractiu difusor i una doble sortida d'escapament cromada.

A més, l'esportivitat queda reforçada gràcies a la nova graella frontal, al color Blau Performance i a les llantes de 17 polzades que, opcionalment, poden ser de 18.

Equipament esportiu

L'interior del nou Fiesta ST barreja l'esportivitat amb el màxim nivell d'equipament de què pot disposar l'urbà de la marca de l'oval. Incorpora la tecnologia SYNC 3 amb pantalla de 6,5 o 8 polzades, compatibilitat amb Android Auto i Apple Car Play i control de veu per als sistemes d'àudio i navegació. A més, pot equipar opcionalment el sistema de so B&O play, que millora notablement el so del sistema multimèdia. Formen part de l'equipament de sèrie els sistemes més habituals de seguretat, com ara l'alerta i assistència de canvi de carril, els fars automàtics amb tecnologia led o el reconeixement de senyals de trànsit.

Però l'equipament més destacable del nou ST el trobem en els elements específics d'aquesta versió, que hi aporten el toc esportiu característic del cognom ST. Entre tots ells destaquen especialment els seients fabricats per la marca Recaro o les motllures i costures específiques.

A més, per primer cop el nou esportiu disposa de tres modes de conducció (Normal, Sport i Track) que modifiquen paràmetres com la resposta de la direcció, el motor i el control d'estabilitat.

Dòcil utilitari o cotxe de circuit

Però els modes de conducció no són l'únic aspecte que modifica el Fiesta ST per fer-lo més esportiu, sinó que els enginyers de la marca han perfeccionat una sèrie de tecnologies per convertir-lo en un cotxe de circuit. El primer dels elements destacables és el control d'arrencada, que permet sortir des de parat aprofitant el màxim de potència disponible. A més, l'autoblocant mecànic opcional optimitza l'adherència del Fiesta als revolts i els seus amortidors (que disposen de tecnologia vectorial) en milloren notablement la resposta de la part posterior i l'agilitat.

També s'ha millorat la rigidesa de la barra de torsió, la resposta de la direcció (ara és un 14% més ràpida que en l'anterior Fiesta ST) o el sistema de frens, que disposa de discs davanters ventilats de 278 mm i posteriors sòlids de 253 mm.

Potència tricilíndrica

El motor del nou ST és un EcoBoost d'1,5 litres i tres cilindres, que gràcies a la seva injecció de combustible a alta pressió i a la distribució variable és capaç de generar una potència de 200 cavalls a 6.000 revolucions i 290 Nm de parell entre 1.600 i 4.000 revolucions. Aquestes xifres permeten al nou urbà esportiu accelerar de 0 a 100 km/h en 6,5 segons i arribar als 232 km/h de velocitat màxima.

Però potser l'aspecte més interessant d'aquest petit propulsor tricilíndric és la possibilitat d'oferir aquest elevat nivell de prestacions homologant un consum de tan sols 6 litres als 100 km i unes emissions de CO2 de 136 g/km. Aquest elevat nivell d'eficiència és possible gràcies al sistema de desactivació de cilindres -el primer del sector que trobem en un motor de tricilíndric- o al col·lector de l'escapament, que millora l'eficiència en ajudar el motor a assolir l'òptima temperatura de funcionament més ràpidament.

Una vàlvula situada a l'escapament és l'encarregada d'amplificar el so del motor i introduir-lo a l'habitacle per accentuar encara més el caràcter esportiu del nou model de la marca americana, que se situa com l'opció més radical de la gamma Fiesta.