Per si 600 cavalls no eren suficients, la marca bavaresa BMW ha anunciat la variant Competition per al seu BMW M5, que augmenta aquesta xifra en 25 cavalls i promet una resposta encara més directa i esportiva.

En el terreny estètic la versió Competition es diferencia de la normal en una sèrie de detalls distintius com la línia exterior en color negre brillant per a la graella frontal, la malla decorativa de les aletes davanteres, l'embellidor del para-xocs posterior i les carcasses específiques pels retrovisors, entre d'altres. També són específiques d'aquesta versió les llantes d'aliatge, de 20 polzades i amb un acabat bicolor. A més, l'interior incorpora uns cinturons de seguretat amb els colors de la divisió esportiva M i un gràfic al quadre d'instruments que anuncia que ens trobem davant de la versió més exclusiva de la gamma.

625 cavalls i tracció total

Com comentàvem a l'inici, la potència màxima del nou M5 Competition arriba fins als 625 cavalls, extrets del seu propulsor V8 de 4,4 litres amb tecnologia M TwinPower Turbo. Aquesta potència s'assoleix a les 6.000 revolucions, juntament amb un parell màxim de 750 Nm disponibles entre 1.800 i 5.800 revolucions.

Aquestes impressionants xifres atorguen unes dades encara més impressionants pel que fa a l'acceleració de 0 a 100 km/h (en tan sols 3,3 segons) o de 0 a 200 km/h (en 10,8), que millora tres dècimes el temps de la versió normal.

El sistema d'escapament també és específic i afegeix un filtre de partícules per reduir les emissions. A més, la connexió entre el xassís i el motor ha millorat gràcies a l'ús d'amortiment més rígid per al motor amb l'objectiu de millorar el rendiment dinàmic.

Per transmetre aquesta enorme quantitat de potència a l'asfalt l'M5 Competition disposa d'un canvi M Steptronic de vuit velocitats i fins a tres modes de conducció (Efficiency, Sport i Sport Plus) que, segons la marca, serveix per rodar en circuits com el de Nürburgring.

També gaudeix de la tracció total xDrive associada a un diferencial actiu que canalitza la potència degudament a les quatre rodes (amb prioritat per a les posteriors). En tot cas, els conductors més puristes i experimentats podran seleccionar el mode 2WD per transmetre tota la potència a les rodes posteriors.

Rendiment de superesportiu

Entre totes les modificacions que BMW ha portat a terme en aquesta versió, destaquen especialment la reducció de l'altura del vehicle set mil·límetres, la posada a punt específica del xassís o la caiguda de les rodes davanteres, la qual cosa permet absorbir millor les forces laterals als revolts.

La presència d'una barra estabilitzadora més ferma i d'uns amortidors un 10% més rígids garanteix una millor connexió entre el conductor, el cotxe i l'asfalt.