Amb la nova Yamaha Niken la història de les motos inicia un nou capítol realment revolucionari, ja que la marca nipona ha volgut crear una motor amb carrosseria naked amb cúpula però un estil revolucionari i una forquilla invertida que permet una inclinació de fins a 45º.

La Niken no està concebuda com una moto de tipus tricicle convencional, sinó que ha estat homologada com una moto convencional i cal disposar del carnet A per conduir-la. Tot i això, la marca ha tractat de transmetre les mateixes emocions d'una moto de dues rodes emprant les tecnologies i solucions típiques d'una moto de tres rodes.

Un tren davanter revolucionari

Els enginyers i tècnics de Yamaha han intentat mesclar la diversió d'una moto normal amb la seguretat i l'estabilitat que aporta una moto de tres rodes.

Per aconseguir-ho han utilitzat la tecnologia Leaning Multi-Wheel, amb un disseny Ackermann que consta de braços quadrilaterals paral·lels i unes suspensions telescòpiques independents.

Les dues forquilles davanteres estan separades entre si per un eix oscil·lant i un disseny LMW com el que trobem en la Yamaha Tricity, però amb una amplada de via de 410 mm i un sistema de paral·lelogram deformable que disposa d'uns indicadors als estreps per avisar que estem arribant a la màxima inclinació. Així, és possible inclinar la Niken fins a un total de 45º. A més, les dues rodes de quinze polzades amb pneumàtics 120/70R15 i el bastidor fet amb alumini i acer permeten un pas per revolt totalment natural, com si es tractés d'una moto de dues rodes.

Motor de 115 cavalls

El motor d'aquesta peculiar moto de tres rodes és el conegut propulsor DOHC CP3 tricilíndric de 847 cc, que disposa de refrigeració líquida TCS que ja trobem en les MT-09, Tracer 900 i XSR900. Desenvolupa una potència de 115 cavalls i 87,5 Nm que ajuden a moure el conjunt de 263 quilos de pes amb solvència. I per frenar-lo, res millor que uns frens davanters dobles de 265,6 mm i un disc posterior de 298 mm.

Solucions efectives

Precisament la tecnologia és un dels principals atractius de la nova Niken, perque disposa d'una sèrie de sistemes revolucionaris com el canvi automàtic ràpid QSS amb sistema d'embragatge antirebot A&S, el canvi de mapa de potència mitjançant el botó D-MODE, l'accelerador electrònic YCC-T, el quadre de comandaments digital o control de tracció i de creuer, entre d'altres.

Per si tot això no fos suficient, el dipòsit de combustible és de 18 litres i el repartiment de pesos és a prop de la proporció 50:50, de manera que s'assegura un gran comportament tant en recta com en revolts. Precisament és en aquest darrer punt on l'ús de dues rodes davanteres aporta més facilitat de conducció.

La Niken anirà associada al color gris grafit i tindrà un preu de 16.349 euros. Caldrà fer una reserva a la pàgina oficial de la marca per accedir a les 500 unitats que la marca té previst comercialitzar. Això sí, fins al proper mes de setembre no és previst que arribi als concessionaris.