El tram sud de la C-55 tindrà un control a través de càmeres de primera divisió. Les característiques de la carretera són d'equip de regional. El departament de Territori i Sostenibilitat, seguint els projectes i les directrius establertes quan Catalunya tenia un govern propi, activarà en un termini de tres mesos una xarxa de panells electrònics, sensors i càmeres per tal de poder fer una millor observació de la carretera. Comptar densitats de vehicles i reaccionar en cas d'incidència més ràpidament poden ser algunes de les millores que permeti el sistema. Dir que la C-55 és una carretera de categoria regional hem d'admetre que té una part de frivolitat, perquè sí que és cert que, sobretot el tram sud d'aquesta via, des de Manresa fins a Abrera, ha estat un sac sense fons d'inversions i millores per a la seguretat. No tenir-hi l'accidentalitat d'abans és una solució, però no és la que vol el territori. De Manresa a Abrera, per la traça actual o per l'autopista, ha de ser un pas gratuït. I tan vigilat com sigui necessari.