La carretera C-15, en el tram entre Vilafranca i Igualada, i la C-16, entre Berga i Bagà, han estat històricament a l'ombra d'altres que han generat problemes més gruixuts, com ara la C-55 al sud del Bages, però els seus dèficits tenen tant 'pedigrí' com qualsevol de les rutes que acostumen a protagonitzar els espais informatius. Centenars de milers de conductors temen els embussos de cap de setmana al nord del Berguedà, i moltíssim trànsit professional i industrial tem circular entre Igualada i Vilafranca. Alhora, el degoteig d'accidents, especialment a l'Anoia, no s'atura. Precisament fa una setmana dues persones van perdre la vida al terme de Capellades, i la carretera ja acumula cinc víctimes mortals en nou mesos. El conseller Damià Calvet ha assegurat que, tot i que no té diners per abordar la creació d'un carril addicional, els buscarà. És una manera de comprometre's i, per tant, és una bona notícia. Però, lamentablement, de compromisos se n'han formulat molts. El nou Govern té una gran oportunitat per demostrar que pensa fer alguna cosa més que discursos.