El Bàsquet Manresa ha culminat l'èxit de l'ascens a l'ACB amb la signatura d'un nou patrocinador principal que substitueix ICL. En pren el relleu Baxi, una multinacional del sector de les calefaccions. Cal aplaudir tant els responsables del club com l'empresa que ara s'associa a l'entitat manresana. Tanmateix, és una llàstima que una bona operació com aquesta no sigui explicada clarament, inclosa la quantitat compromesa. Per molt que pugui ser habitual al sector, presentar un patrocini sense dir quants diners suposa i negar-se a aclarir-ho quan es pregunta reiteradament és ocultar una dada essencial. Sortir a exhibir un èxit i rodejar-lo d'ombres és una mala política. Una entitat que rep diners públics, que reclama la seva condició d'ambaixador d'una ciutat, i que busca socis i ajudes apel·lant al compromís amb el territori ha de ser exemplar en transparència. Un club que busca una identificació profunda amb l'entorn no pot negar-se a respondre preguntes que, d'altra banda, han de tenir respostes nítides al pressupost i davant d'Hisenda. L'acord de confidencialitat no és cap argument.