El cremallera de Montserrat va transportar durant l'any passat gairebé 700.000 passatgers, la xifra més alta de la seva història. Quan fa 15 anys es va posar en marxa es podia tenir dubtes de quina seria la seva rebuda, i no era totalment descartable que el públic no li fes costat o que el seu funcionament no fos prou fiable per ser ben valorat. Passat aquest temps, es pot afirmar que el cremallera ha respost com una instal·lació impecable que funciona com un rellotge i que té un nivell d'utilització important. Tanmateix, cal recordar que va néixer no només com una alternativa, sinó amb la funció específica de treure vehicles rodats de la carretera i de l'aparcament del monestir. I aquest objectiu, si bé s'ha aconseguit en part, no s'ha aconseguit prou. I, sobretot, el cremallera no guanya terreny. El cremallera creix, però no més que el transport privat, i la seva quota està estabilitzada entorn del 25%. És una xifra significativa, però la Generalitat no pot conformar-s'hi. Cal una estratègia comercial que en millori la quota. Queda per fer, i Montserrat necessita que es faci.