3 esmorzars perfectes per a l'estiu

Amb aquestes senzilles i delicioses receptes cuidaràs la teva línia i gaudiràs d'un menjar sa i equilibrat

29.07.2015 | 12:20
3 esmorzars perfectes per a l'estiu

Que l'esmorzar és el menjar més important del dia no és cap secret. Però moltes vegades les presses o l'estrès fan que ens oblidem d'esmorzar o que ho limitem a la ingesta de cafè i galetes, de manera que a més de no ser sa, aquest menjar no compleix les funcions que ha de tenir.

Ja s'ha parlat en moltes ocasions dels beneficis d'un bon esmorzar a primera hora del dia. Els aliments que ingerim al matí han d'aportar els nutrients i l'energia que el nostre organisme necessita per recarregar les piles i afrontar amb èxit el dia a dia.

Els ingredients ideals per aconseguir un esmorzar sa i equilibrat són:

1. Les infusions calentes. En aquest cas podem prendre cafès o qualsevol tipus de tes com camamilles, poliol o til·les. El te verd no té cap caloria.

2. Els làctics. Les llets i iogurts baixos en greixos o el formatge fresc són perfectes per prendre per esmorzar. 100 gr de iogurt natural té un total de 58,9 calories.

3. Les fruites. Són l'opció més sana i sempre s'han de menjar del temps i si pot ser, variades. És millor menjar les peces de fruita tal qual, ja que els sucs exclouen la fibra que té la pell. Una poma d'aproximadament 100 gr té 50 calories.

4. L'oli d'oliva. Per aconseguir un esmorzar perfecte amb oli d'oliva el més recomanable és utilitzar el Verge Extra de baixa acidesa.

5. Cereals. La civada té un alt nivell de proteïnes i per tant és perfecta per pal·liar la fam de les primeres hores del matí. El blat, el sègol i l'ordi també són ideals per prendre a l'esmorzar, ja sigui en forma de gra o de pa. 35 g de Muesli tenen un total de 122 calories i 30 gr de cereals només en tenen 68.

Segueix llegint si vols aprendre a preparar 3 esmorzars equilibrats perfectes per l'estiu.

'Tortitas' amb fruita
Barreja 50 grams de farina de civada, amb sis clares d'ou, edulcorant i canyella al gust en un recipient. La farina la pots comprar en un supermercat o passar per la batedora flocs de civada, que són bastant més barats. Mentre prepares la barreja, posa una paella a foc mitjà amb unes gotes d'oli. Quan la paella estigui calenta aboca la barreja per formar la 'tortita' i dóna-li la volta amb ajuda d'una espàtula. Quan hagis format totes les coques afegeix-una mica de fruita i melmelada light o xarop d'atzavara.

Pa amb tomàquet i pernil
El clàssic pa amb tomàquet també és una altra bona opció per aconseguir un esmorzar sa i deliciós. Afegeix unes gotes d'oli a una llesca de pa torrat. Després frega el pa amb un tomàquet fins omplir-lo amb la polpa i posa-li per sobre un tall de pernil serrà. Acompanya amb un got de llet desnatada i un suc de taronja per aconseguir un esmorzar sa i equilibrat.

Cereals amb iogurt i fruites fresques
En un bol barreja dos iogurts naturals amb 20 grams de sègol, altres 20 de civada i qualsevol altre tipus de cereal que prefereixis. Afegeix fruita al iogurt per aconseguir un esmorzar complet. Els gerds són una de les millors opcions per prendre a primera hora del dia ja que representen una aportació de fibra significatiu per al teu organisme. Afegeix-li un cafè només per aconseguir l'energia necessària per afrontar el dia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema