Menjars que tanquen ferides

Una correcta alimentació i una dieta equilibrada i rica en proteïnes, ajuda a curar ferides, talls i esgarrapades

19.08.2015 | 13:34
Una dieta equilibrada afavoreix a la cura de les ferides.

Tots alguna vegada hem patit un tall, rascada o esgarrapada. La majoria de ferides en persones sanes es curen de forma ràpida quan es mantenen netes i lliures d'infecció però altres tipus de ferides són més greus i sovint requereixen d'intervenció mèdica.

Les decisions alimentàries i l'estat nutricional influeixen en la curació de les ferides atès que les lesions greus augmenten els requeriments d'energia, vitamines, minerals i proteïnes necessaris per promoure la sanació. També, els nutrients es perden en el fluid que supuren les lesions.

Els següents consells de nutrició que l'Acadèmia Americana de Nutrició i Dietètica publica a la seva web dirigida al públic general poden ser d'ajuda per promoure la curació de les ferides:

1. Dieta equilibrada

La prioritat número u és menjar les suficients calories a partir d'una dieta equilibrada d'aliments nutritius. Cal planificar menjars i refrigeris equilibrats saludables que inclouen molts aliments dels grups d'aliments principals com fruites, vegetals, lactis i cereals.

2. Suficients proteïnes

Cal incloure quantitats adequades de proteïnes. L'objectiu és de 20 a 30 grams de proteïna en cada àpat i de 10 a 15 grams en els refrigeris. Una ració de pollastre cuinat, carn magra o peix conté uns 20 a 25 grams de proteïna. Un ou, una cullerada de mantega de cacauet i uns 25 grams de formatge contenen uns 6 o 7 grams de proteïna. Una tassa de llet desnatada o un iogurt conté 8 grams de proteïna.

3. Hidratació

És important estar ben hidratat amb aigua i altres begudes no ensucrades com te, cafè, suc de fruita natural i llet, que conté també proteïnes.

4. Vitamines i minerals

Algunes ferides poden requerir una major dosi de certes vitamines i minerals. Podria ser adequat parlar amb un dietista-nutricionista que realitzés un pla d'alimentació personalitzat amb les quantitats òptimes de calories, proteïnes, líquids, vitamines i minerals.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema