6 falses creences sobre el vegetarianisme

Segons Alba Juanola, també és possible estar sa ja que els vegetals contenen proteïnes i valors nutricionals

07.02.2016 | 17:20
La dieta vegetariana pot ser més variada del que sembla a primer cop d´ull.

Més enllà de l'anunci de l'Organització Mundial de la Salut sobre les carns processades i la seva relació amb el càncer, la veritat és que cada vegada és més important l'evidència científica que mostra que una dieta més propera a la vegetariana confereix beneficis evidents per a la salut.

Segons explica Alba Juanola, autora del blog "Mi vida con un vegano" i del llibre "Mis recetas vegetarianas" (Salsa Books, 2015), cada vegada hi ha més marques alimentàries que tenen en compte vegans i vegetarians i les etiquetes dels productes inclouen més informació sobre l'origen de les matèries primeres i la composició dels aliments.

"Encara que fa uns anys anar a fer la compra podia resultar més complicat ja no suposa un luxe comprar productes de la dieta vegetariana i cada vegada són més accessibles els aliments per a vegetarians", assenyala l'autora.

El manual de receptes de Juanola inclou plats senzills i fàcils de preparar, propostes de menús setmanals i consells per fer el pas de manera saludable a una dieta més vegetariana. A més, l'autora ha compartit amb Infosalus alguns dels falsos mites més comuns i repetits sobre el vegetarianisme:

1- Ser vegetarià no és difícil
Sí és cert que moltes persones quan pensen en la idea de ser vegetarians diuen que no podran seguir una dieta saludable per falta d'informació i no saber com fer el pas. "Quan llegeixes, t'informes, trobes receptes i ingredients nous, t'adones que la varietat és tan àmplia o més com la que existeix en la dieta omnívora", assenyala Juanola, que apunta la importància d'una dieta variada a força dels nombrosos tipus de llegums, cereals i llavors que existeixen, a més de les verdures i fruites. Això sí, en cas de dubte cal consultar amb el metge o nutricionista.

2- Ser vegetarià no és car
El que resulta més car és el consum de productes ecològics. Poden resultar també cars els patés vegetarians ecològics, els xoriços vegans, els aliments processats com les hamburgueses o salsitxes, però són aliments que Juanola anima a preparar a casa i que d'aquesta forma no suposaran una despesa excessiva.

"El preu de l'alimentació depèn de com decideixis menjar, la qual cosa gastes en carn o peix ho pots destinar a productes vegetarians, has de tenir en compte que l'ecològic puja més i de tant en tant pots comprar productes vegetarians processaments", assenyala l'autora.

3- Es pot tenir vida social i sortir fos
No ha de suposar cap problema ser vegetarià, cada vegada hi ha més restaurants vegetarians, sobretot a les grans ciutats i si no, sempre es pot demanar l'opció sense carn en el restaurant en qüestió, si és per un dia es pot ser flexible. I si la qüestió és anar a menjar a casa d'un amic, és més que segur que li agradarà preparar-te algun plat vegetarià especial.

4- Què avorrit, tot el dia enciam!
La falta d'informació és la que pot fer pensar a algunes persones que la dieta del vegetarià és limitada o que l'enciam n'és l'aliment estrella. Un vegetarià sol prendre una varietat de llegums i cereals molt superior de la qual s'inclou en una dieta omnívora tradicional. L'enciam sol formar part del menú però ni els crudivegans es veuen limitats per aquest fals mite.

5- Ser vegetarià i estar sa és possible
Es tracta de realitzar una dieta el més variada possible amb llegums, cereals, llavors i verdures i fruites. L'opció vegetariana és una qüestió personal però la majoria dels qui la segueixen diuen sentir-se millor i amb més vitalitat. No obstant això, Juanola aconsella que davant qualsevol dubte el millor és buscar un bon nutricionista que ens assessori.

6- I què passa amb les proteïnes si ets vegetarià?
Les proteïnes també existeixen al món vegetal a més d'en l'animal, encara que aquestes són més completes perquè contenen una concentració més elevada d'aminoàcids. No obstant això, les proteïnes animals contenen gran quantitat de purines que han de ser dissoltes pel fetge i eliminades pel ronyó. Les proteïnes vegetals combinades arriben a tenir el mateix valor nutricional que les animals i són més saludables perquè contenen menys purines.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema