Quins són els aliments que incrementen les nostres defenses?

Una bona alimentació ens ajuda a prevenir els refredats i reforçar el nostre sistema immunitari

13.02.2016 | 17:45
Quins són els aliments que incrementen les nostres defenses?
Quins són els aliments que incrementen les nostres defenses?

Tenir les defenses altes i el sistema immunològic fort ens ajuda a estalviar-nos processos gripals o congestius, o almenys a reduir els seus símptomes. Aquí l'alimentació té un paper fonamental per evitar que els canvis de temperatura ens facin caure en un refredat.

Verdures, fruites i peixos ens ajuden a prevenir els refredats, mentre que la mel, la ceba o l'all són grans aliats per combatre'ls, segons destaca la Federació Espanyola de Societats de Nutrició, Alimentació i Dietètica (FESNAD) que dóna una sèrie de recomanacions basades en la ingesta d'aliments saludables.

"Uns hàbits de vida saludables poden determinar l'estat de les nostres defenses. Així, una alimentació equilibrada acompanyada d'uns correctes nivells d'hidratació i exercici, poden reforçar el nostre sistema immunitari de manera natural", adverteix la doctora Ascensión Marcos, presidenta de l'FESNAD i professora d'investigació del CSIC.

1. Consumir aliments rics en zinc, ferro i vitamines C i D.

Des de FESNAD recorden que contribueixen al bon funcionament del sistema immunitari. Els aliments rics en ferro són el salmó, la tonyina, els llegums secs i el fetge. Mentre que els aliments rics en zinc són els llegums, el peix, el rovell d'ou, els cereals integrals, la soja, el llevat de cervesa, les sardines o els mariscs.

Fonts alimentàries de vitamina C són algunes hortalisses com el tomàquet, els pebrots vermells i verds, fruites com les taronges, les mandarines, els kiwis, el meló o les maduixes i algunes verdures, entre les quals es troben els espinacs o les cols de Brussel·les . La vitamina D es troba principalment en peixos com el bacallà, el turbot o les sardines, així com en la llet o els ous.

2. Afegeix més vitamina B en la dieta.

Reforça el sistema immunològic i té cura de la salut del cor i les artèries. Aquesta vitamina es troba en cereals integrals, fruits secs, verdures, fruites i llegums.

3. Un iogurt al dia.

El iogurt ajuda a augmentar les teves defenses naturals i, a més, són molt beneficiosos en cas d'haver caigut ja i estar prenent antibiòtics. Molts medicaments destrueixen els bacteris de l'intestí que componen la nostra microbiota, que es regenera ingerint un iogurt al dia.

4. Canvia el sucre per mel.

La mel té propietats antioxidants i antibacterianes i ajuda a combatre els virus i els bacteris. La llet calenta amb mel és el remei per excel·lència per als refredats, i és que està provat que la mel és fins i tot millor que els xarops antitussígens, a més de ser natural. Així mateix, la mel no només ajuda a calmar els símptomes, sinó que prevé els refredats a l'incrementar les nostres defenses.

5. Ceba i all en els menjars.

La ceba enforteix el sistema immunitari i alleuja la inflamació de coll. A més, a diferència de l'all, no perd les seves propietats a cuinar-se. Per la seva banda, l'all ajuda a combatre els virus i bacteris, actua com antibiòtic natural i ajuda a vèncer infeccions respiratòries i a calmar la tos. A més, les seves propietats mucolítiques ajuden a expulsar els mocs en processos gripals i catarrals.

6. Hidrata't.

Una ingesta de líquids adequada és fonamental per mantenir una bona hidratació en cas de refredat. D'aquesta manera s'evita que les mucoses s'assequin i s'afavoreix la fluïdificació de les secrecions. Així mateix, és recomanable incloure en la nostra dieta begudes calentes com brous, sopes i infusions, a més de sucs naturals de llimona i taronja, ja que poden ser una forma desitjable i reconfortant de prendre la quantitat de líquid necessària.

7. Hàbits sobre la higiene.

És important rentar-se les mans amb freqüència, especialment abans i després de dinar i abans de preparar els aliments i cuinar. Així mateix, no cal acumular els mocadors de paper a les butxaques, si no tirar-los un cop usats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


La mida importa?
La mida importa?

La mida importa?

Els homes amb el penis petit solen ser amants atents i molt dedicats

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

L'estudi publicat a 'Nature' demostra que el bloqueig de la proteïna CD36 té un efecte...

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

La dietista Georgina Bermúdez analitza el paper del primer àpat del dia

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

Els equips d'atenció primària de l´ICS atenen un total de 366.596 persones amb diabetits tipus 2

Enllaços recomanats: Premis cinema