Quan l'exercici no és suficient per perdre pes

Seguint amb el repte de perdre pes, al meu teòric dia de descans vaig donar 10.623 passos i vaig recórrer 8,88 km

10.03.2016 | 19:44

La passada setmana va ser estranya. Si estàs habitualment atent a aquesta secció, sabràs que amb motiu de la celebració del Mobile World Congress de Barcelona vam estar cobrint en directe l'esdeveniment des de la ciutat comtal. I si alguna cosa té el congrés de telefonia mòbil, a més de molts dispositius electrònics, són pavellons. Grans, extensos i inesgotables pavellons pels quals caminar sense parar. I controlar tot el caminat amb l'Apple Watch, objecte fonamental de mesurament de què parlarem un altre dia.

I què té tot això a veure amb el programa AppdelgazaTech? Simple: és la setmana de l'any que més camina aquest que aquí escriu. Si dónes un cop d'ull a les fotos que il·lustren aquestes línies, veuràs que començant ja el diumenge previ a l'inici del congrés, van ser uns quants els quilòmetres recorreguts. El teòric dia de descans vaig fer 10.623 passos i vaig recórrer una distància de 8,88 km.

Però això no era res més que l'escalfament. Dilluns, primer dia de congrés real, van ser 12.355 passos que van suposar 10,19 km recorreguts. Malgrat que pugui semblar molt, el dia gran va ser el dimarts 23, en què els 18.335 passos i els 16,38 km recorreguts, van significar no només que estava caminant més que cap altre any, sinó que podia estar tranquil que seguiria perdent pes gràcies a l'exercici que estava fent. Així va ser com dimecres, dijous i divendres vaig caminar de mitjana 9 km diaris completant una setmana antològica, almenys pel que fa a l'exercici.

Però la sorpresa va arribar en aterrar a casa i pujar a la bàscula: havia guanyat pes! Us podeu imaginar la meva cara de sorpresa. Després d'haver caminat gairebé 55 quilòmetres en cinc dies, em vaig adonar que l'exercici no és suficient per a controlar el nostre pes. Al llarg de tota setmana la meva principal font d'alimentació van ser els canapès que anava picant aquí i allà. Molt poc saludable, la veritat. I molt poc intel·ligent per part meva.

El meu error va ser no controlar el que anava menjant amb l'aplicació. Això significa que no portava un control real de quants canapès, sandvitxos i altres porqueries m'anava menjant, pel que al final del dia el saldo sempre era negatiu, amb el consegüent augment de pes.

Afortunadament, aquesta setmana he tornat a la rutina diària, controlant l'alimentació amb l'app MyFitnessPal i seguint amb la rutina de caminar/córrer. I la tendència ha tornat a ser descendent. Però hem confirmat una cosa que, d'altra banda, ja sabíem: L'exercici no és suficient per perdre pes. Hem de controlar el menjar.

A partir d'ara anirem un pas més enllà, filant més fi i començant a provar a fons polseres d'activitat i rellotges intel·ligents per tenir un control més exacte del nostre consum de calories. I us asseguro que hi haurà sorpreses?

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema