Trucs per evitar problemes d'estómac

Les molèsties estomacals afecten al dia a dia de moltes persones, et mostrem com prevenir-les

19.04.2016 | 15:21
Trucs per evitar problemes d'estómac

Mal de panxa. Sota aquesta expressió s'amaguen diferents trastorns que afecten diàriament a milers de persones. Els problemes estomacals causen milers de baixes laborals cada any i poden constituir l'origen de malalties posteriors més greus. Però, com reconèixer les molèsties més comunes? I, sobretot, quins remeis, almenys casolans, es poden aplicar? A continuació et donem algunes pistes perquè les teves digestions no et portin pel camí de l'amargor.

Síndrome de l'intestí irritable

També anomenat còlon irritable. L'estrès pot jugar un paper fonamental en el seu desencadenament. La gravetat dels símptomes són diferents en cada persona, però es mostren a través de dolors abdominals, gasos i sensació constant d'estar ple. No obstant això, mentre en unes persones provoca problemes de restrenyiment, en altres es manifesta a través de diarrees i vòmits. Les infusions de plantes medicinals, com les de camamilla, menta, herba-sana o gingebre, poden ajudar a rebaixar la inflamació abdominal.

Acidesa i ardor

Aquesta molèstia tan freqüent apareix de forma sobtada com una cremor que puja des de l'esòfag fins a la laringe. Està molt vinculada al reflux, ja que en general, quan els aliments entren a l'estómac, els músculs de l'esòfag els 'tanquen' el camí, tornant la massa cap amunt. Això causa l'acidesa i la irritació. Alguns medicaments, com alguns receptats contra la hipertensió o l'insomni, poden provocar acidesa i ardor. El reflux gastroesofàgic és la conseqüència més greu de tots aquests problemes.

Indigestió o dispèpsia

Sota el terme mèdic de dispèpsia s'agrupen diferents molèsties que poden ser més o menys severes, però que moltes vegades tenen el seu origen en un dinar copiós o poc saludable. Ardor, acidesa, gasos, dolors abdominals i, sobretot, una sensació d'estar ple són els símptomes més freqüents. L'alcohol, l'estrès i el sedentarisme també contribueix a augmentar la gravetat dels símptomes. L'aigua amb llimona pot ser una primera solució per fer més suportable la digestió.

Alguns remeis casolans

Evidentment, cada problema pot requerir, al seu moment, d'una supervisió mèdica i professional que diagnostiqui la malaltia. No obstant això, hi ha coses que estan a la mà de les persones, remeis que poden ajudar a pal·liar els símptomes i també a prevenir-los:

-Evitar menjars abundants, mastegar correctament i beure molta aigua en els àpats, ja que així s'afavoreix tot el ritme digestiu. Així mateix, cal evitar menjar amb rapidesa. D'altra banda, no són convenients les activitats que impliquin una excessiva absorció d'aire per la boca, com fumar i mastegar xiclet.

-El sopar ha de ser lleuger, amb presència de verdures i aliments cuits, com el peix. Evitar els fregits, vegetals amb fibra insoluble (enciam), pastes, pizzes i aliments amb molts hidrats de carboni. Es recomana també deixar passar entre una hora o dues abans d'anar a dormir.

-Controlar l'estrès i fer del menjar un espai de reunió familiar, lliure de preocupacions laborals, contribueix també a fer de l'alimentació un procés més lleuger.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema