Running, crossfit, ioga ... quin esport em convé més?

La decisió depèn del que vulguem aconseguir i del nostre cos

16.05.2016 | 12:14
Running, crossfit, ioga ... quin esport em convé més?

Vols acabar amb la teva vida sedentària i no saps quin esport triar? La decisió depèn bàsicament del que vulguem aconseguir i del nostre organisme. Un cop presa la decisió, l'important és ser constant i això dependrà dels resultats que anem obtenint. El primer pas per acabar amb el sedentarisme és donar un pas endavant i mentalitzar-se que és aconsellable fer exercici. T'orientem sobre l'esport que millor s'adapta a les teves necessitats.

Natació. Un esport que pot practicar qualsevol persona independentment de l'edat. Redueix la tensió d'ossos i articulacions, per això està especialment indicat per a persones amb problemes ossis, artritis, dolors d'esquena o obeses. També pels asmàtics, ja que l'ambient humit de la piscina facilita la respiració. Així mateix, nedar disminueix l'increment de to muscular causat per l'estrès.

Running. És la pràctica de moda. Només es necessita una samarreta, uns pantalons d'esport i unes bones sabatilles. Per als que volen perdre uns quilos de més, estar àgils o reduir greixos, el running és el seu esport. Tanmateix, cal tenir en compte que pot causar lesions en forma de fractures, esquinços o esquinçaments musculars. Per això és fonamental escalfar i estirar bé abans de sortir a córrer. Cal advertir també que no es pot fer una marató el primer dia: és convenient anar a poc a poc, incrementant el temps en funció de com ens anem sentint.

Caminar. Una de les millors opcions per iniciar-se en l'esport. Indicat per a aquells que no volen fer grans esforços. No té un alt impacte i és senzill de realitzar. Això sí, cal optar per caminades d'almenys mitja hora dues o tres vegades per setmana i a un ritme accelerat.

Ciclisme. El ciclisme, en les seves diferents modalitats (carretera, muntanya ...), mobilitza els músculs de les cames, malucs i glutis. És un dels exercicis recomanats per a persones amb problemes cardiovasculars. Igual que el running, cal començar a practicar-lo amb calma, incrementant poc a poc el nombre de quilòmetres.

Tennis. Diversos estudis han confirmat que els tennistes tenen més confiança en si mateixos i els nivells de depressió i ansietat són menors. El tennis és un esport molt complet: crema greixos, millora la capacitat cardiovascular, reforça els ossos prevenint l'osteoporosi i millora els músculs de braços i cames.

Ioga. El ioga és una disciplina mil·lenària per enfortir i asserenar cos, ànima i ment mitjançant la respiració i la meditació. És l'activitat indicada per als qui pateixen estrès, ansietat, depressió i tenen problemes per dormir. També per aquells que busquen desenvolupar la seva part espiritual i desterrar mals hàbits de vida.

Culturisme, halterofília i CrossFit. Esports per augmentar la força i desenvolupar massa muscular, així com per millorar la resistència, la potència, la flexibilitat o el control corporal.

Esports de pilota. El futbol, ??el bàsquet i l'handbol requereixen una preparació adequada, ja que poden provocar lesions, algunes molt serioses. Aquests esports milloren el sistema cardiovascular, enforteixen els músculs i els ossos, i augmenten la velocitat i la resistència.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Les persones no celíaques no han de rebutjar el gluten.
Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Els experts alerten dels riscos d'evitar el gluten si no es pateix la malaltia celíaca

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema