No deixis que la calor t'afecti per fer esport a l'estiu

Les altes temperatures i l'exercici poden provocar l'aparició de cefalees o cops de calor

25.08.2016 | 07:34
No deixis que la calor t'afecti per fer esport a l'estiu

Si no es prenen les mesures adequades, la calor i l'esport poden jugar-te una mala passada ja que "entrenar en aquestes condicions pot provocar l'aparició de rampes musculars, cefalees, esvaïments o fins i tot cops de calor", ha advertit l'especialista en medicina esportiva de iQtra Medicina Avançada, José Torregrosa.

Triar bé els horaris per practicar esport, tenir cura de la hidratació del cos i reduir la intensitat de l'exercici fins a aclimatar a la calor, són algunes de les claus que l'expert en medicina esportiva recomana per entrenar a l'aire lliure.

Recomanacions per entrenar amb calor

1. Disminuir la durada i intensitat. El període d'adaptació del cos a les altes temperatures ha de ser progressiu i oscil·la entre 10 dies i sis setmanes.

2. Planificació. A l'estiu no és aconsellable practicar esport entre les 12.00 i les 17.00 hores perquè són les més caloroses i perilloses. L'especialista aconsella entrenar d'hora, al matí, o a la tarda a última hora.

3. Hidratació. És fonamental hidratar-se abans, durant i després de fer exercici. És aconsellable beure un o dos gots d'aigua abans de començar i, durant l'entrenament, convé beure cada 15 o 20 minuts. En acabar la sessió, "el millor és continuar bevent aigua o alguna beguda amb electròlits per reposar completament el perdut".

4. Tria bé la roba. Les peces han de ser àmplies, de colors clars i transpirables i, a més, és important protegir el cap davant d'una insolació.

5. Menjar lleuger. Es recomana menjar aliments amb alt contingut en aigua perquè contribueixen a la hidratació. També s'han d'incloure plats rics en hidrats de carboni com pasta i arròs i proteïna magra com pollastre o peix a la planxa.

6. Protegeix la teva pell. No t'oblidis de protegir la teva pell davant del sol amb una crema de factor 15 o superior per prevenir l'acció dels raigs ultraviolats.

La complicació més greu: el cop de calor

El problema més greu que pot ocórrer és el cop de calor, que és la causa més freqüent de mort en esportistes i es produeix per una fallada en els mecanismes termoreguladors del cos.

"Es manifesta amb alta temperatura corporal, pell calenta i seca, augment de la freqüència del pols i disminució de la tensió arterial. També pot presentar símptomes com cefalea, deliri o pèrdua del control sobre les cames", explica.

Una altra perillosa conseqüència és patir una síncope o pèrdua de coneixement per falta d'oxigen i sang al cervell i que sol anar acompanyat de cefalees, confusió, nàusees, pell freda i pols accelerat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema