Coses a tenir en compte abans de fer dieta

No hi ha una fórmula única per menjar bé i cada persona té els seus propis requeriments nutricionals

22.10.2016 | 07:33
Coses a tenir en compte abans de fer dieta

Setembre ha estat un mes de re-inici, i inevitablement tornen els plans de millora de gairebé tot. La dieta no és una excepció, i són moltíssimes les persones que en aquesta època es plantegen menjar millor. La intenció és impecable, però l'objectiu no és del tot fàcil.

D'una banda, no hi ha una fórmula única per menjar bé i cada persona té els seus propis requeriments nutricionals. Però és que a més estem en un temps de teories dietètiques diverses que van canviant. Per descomptat que hi ha ciència darrere d'algunes d'elles, però és evident que altres són pures modes. A primera vista, l'univers de la dietètica pot semblar un mar de contradiccions. El peix és recomanable, però si és de talla gran, pot comportar metalls pesants; els cereals són sans, però el gluten ha ressorgit com el mal del segle; la carn vermella, en mínimes dosis, però hi ha teories paleolítiques que no diuen el mateix... En fi, la llista pot ser inacabable.

No cal atabalar-se. Hi ha moltes fórmules dietètiques que poden ser aconsellables. I per descomptat, no hi ha aliments miracle ni pautes que ho curin tot. En qualsevol cas, sí que és recomanable basar la dieta en normes amb fonament científic i recordar les normes dietètiques en què la majoria dels experts estan d'acord:

Una dieta sana, sigui la que sigui, ha de tenir una part important de vegetals. Imprescindible la presència de fruites i verdures diàriament.

-Racions adequades i varietat d'aliments.

-Atenció a l'excés de greix saturat. Moderació amb els formatges grassos, els embotits, la pastisseria industrial, etc.

-Dosis adequades de sal. de 5 a 6 grams de sal al dia com a màxim.

-Dosis mínimes de sucre. No més del 5% de l'energia diària.

-Com menys aliments processats, millor. L'aliment fresc és la millor opció.

-Oli d'oliva com a greix bàsic.

-Poc alcohol. Hi ha estudis que fins i tot posen en dubte els beneficis de la famosa copa de vi a cada àpat.

-Optar per farinacis integrals. Incloure llegums. La fibra és un element clau.

-Esmorzar important, sopar lleuger i horaris de menjar regulars.

-Aigua com a element bàsic.

-Exercici moderat diari.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


La mida importa?
La mida importa?

La mida importa?

Els homes amb el penis petit solen ser amants atents i molt dedicats

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

Científics catalans vinculen l´agressivitat de la metàstasi i el consum de greixos

L'estudi publicat a 'Nature' demostra que el bloqueig de la proteïna CD36 té un efecte...

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

«La importància d´esmorzar de forma saludable»

La dietista Georgina Bermúdez analitza el paper del primer àpat del dia

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

El perfil del diabètic tipus 2 és un home de 69 anys amb hipertensió

Els equips d'atenció primària de l´ICS atenen un total de 366.596 persones amb diabetits tipus 2

Enllaços recomanats: Premis cinema