DIA MUNDIAL DEL SON

Vuit consells que t'ajudaran a dormir millor

Aquestes recomanacions et permetran agafar el son de forma més ràpida i combatre l'insomni

17.03.2017 | 11:04
Vuit consells que t'ajudaran a dormir millor

A mesura que es compleixen anys, el son es fa més fràgil i s'interromp amb més facilitat, el que explica que uns quatre milions d'espanyols reconeguin no dormir bé. No obstant això, el descans nocturn és essencial per tenir una bona salut, ja que la privació de la son minva el rendiment laboral, provoca problemes de memòria, irritabilitat, ansietat i, fins i tot, incrementa el risc d'accidents.

Una de les causes més freqüents de l'insomni són les alteracions emocionals acompanyades de sentiments d'angoixa i preocupació, encara que també poden donar-se causes mèdiques com trastorns físics que produeixin dolor, picors o coïssor, igual que malalties psiquiàtriques com l'ansietat o la depressió.

"Entre els factors externs més habituals, s'inclouen els mals hàbits de son, l'abús de medicaments o de substàncies estimulants com el cafè o la xocolata, el treball per torns o els viatges freqüents. Aquests últims, per exemple, redueixen la producció de la melatonina, que dóna el senyal al cos de què es prepari per dormir ", explica l'expert metge Eduardo González Zorzano.

Per aquest motiu, i com a conseqüència que la incorporació d'unes pautes d'higiene del son a la rutina diària és crucial per millorar la qualitat del son i restablir el descans, l'expert ha aportat vuit consells per agafar el son:

1. Estableix un horari de son regular. Intenta anar a dormir i aixecar-te cada dia a la mateixa hora i segueix el ritme de son que et marca l'organisme. No és recomanable que et quedis al llit més temps del necessari per dormir.

2. Atenció als factors ambientals. Mantén el dormitori fosc, tranquil, ben ventilat i amb una temperatura ambiental confortable al llarg de la nit. Dormiràs molt millor.

3. Evita les migdiades llargues durant el dia. Aquestes posseeixen beneficis cardiovasculars i mentals demostrats, però no han de ser molt llargues perquè no costi dormir a la nit. El més recomanable és que durin entre 15 i 30 minuts i que l'interval de la finalització de la migdiada fins al moment d'anar a dormir a la nit sigui almenys de 7 hores.

4. Regula els horaris dels àpats. No mengis ni beguis grans quantitats durant les tres hores prèvies a anar al llit, ja que els menjars abundants produeixen digestions pesades que interfereixen amb el son.

5. Tingues el llit en bones condicions. És important que el teu matalàs no sigui ni massa tou ni massa dur. El coixí ha de tenir la densitat i l'alçada adequades per a tu. Recorda també que el llit ha de ser utilitzada per dormir i no per llegir, veure la televisió o treballar.

6. Vés al llit quant tinguis son. No és bo quedar-se dormit veient la tele al saló, ja que després resulta més difícil tornar a dormir-se al llit. De manera que, quan sentis pesadesa en les parpelles o que la boca se t'obri, has de canviar el sofà per llit.

7. Estableix un ritual relaxant per anar a dormir. Pot ajudar-te a alliberar tensions realitzar alguna activitat relaxant mitja hora abans d'anar a dormir com llegir, escoltar música tranquil·la, practicar exercicis de relaxació o prendre un bany o una dutxa per eliminar tensions. Si tot i així no aconsegueixes agafar el son, concentra't en pensaments positius i tranquil·litzants.

8. Evita els dispositius electrònics abans d'anar a dormir. Està demostrat que l'ús de telèfons mòbils, tauletes i altres dispositius tecnològics pot dificultar la conciliació del son.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Les persones no celíaques no han de rebutjar el gluten.
Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Els experts alerten dels riscos d'evitar el gluten si no es pateix la malaltia celíaca

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema