Per què a la primavera la sang s'altera?

Els canvis externs, com la temperatura o pressió atmosfèrica, produeixen desajustos en algunes hormones

20.03.2017 | 12:22
Per què a la primavera la sang s'altera?

La primavera afavoreix la secreció de feromones, oxitocina, dopamina i noradrenalina, hormones relacionades amb l'atracció sexual i que influeixen positivament en l'estat d'ànim, segons ha explicat la cap de Psicologia de l'Hospital Quirón Màlaga, Cristina Green.

D'aquí s'explica la dita de 'la primavera la sang altera "ja que en aquesta època augmenta la lluminositat i la temperatura, es produeixen canvis en la pressió atmosfèrica, floració i pol·linització, els quals es tradueixen en desajustos en alguns neurotransmissors i hormones.

"La primavera és el despertar de la vida, el que en els éssers humans es tradueix en major obertura a la comunicació, a l'amor i a la sexualitat. Es produeix un increment de l'activitat, en tenir més energia, mentre que l'augment de la llum i de la temperatura, redunda en què es passa més temps fora de casa i s'empra un vestuari més lleuger i desenfadat ", comenta el psicòleg Antonio de Dios.

Procés d'adaptació

De fet, hi ha evidència científica que indica que el canvi en la llum ambiental i en les condicions climàtiques pot influir en l'estat d'ànim. "Es requereix un procés d'adaptació que comporta un impacte emocional que pot ser d'índole positiva (eufòria primaveral) o d'índole negativa (astènia primaveral)", ha apuntat Green.

No obstant això, les modificacions en els nivells hormonals no incideixen de la mateixa manera en l'estat d'ànim de totes les persones. En aquest sentit, la readaptació de l'organisme pot provocar tant un major benestar emocional com un estat d'apatia, caracteritzat per tristesa, fatiga i insomni; comunament conegut com astènia primaveral.

A més, l'excés d'energia que genera l'arribada de la primavera pot produir efectes rebot, com cansament o incapacitat per concentrar-se davant els quefers diaris. En aquest sentit, De Dios recomana enfocar l'energia que la llum, les endorfines i la serotonina regalen en allò que sigui important per a un mateix.

En concret, és important que per tenir una correcta adaptació al canvi estacional es segueixin els següents consells:

  • Dormir entre 7 i 8 hores al dia
  • Fer una dieta sana i equilibrada rica en cereals, fruites i verdures; reduir el consum de sucre, aliments difícils de digerir; i beure molta aigua
  • Realitzar exercici físic regular
  • Dedicar temps a planejar i decidir qualsevol canvi a nivell personal o professional
Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Les persones no celíaques no han de rebutjar el gluten.
Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Els experts alerten dels riscos d'evitar el gluten si no es pateix la malaltia celíaca

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema