Quina és la beguda de l'estiu que engreixa més?

La combinació d'alcohol i sucre present en molts refrescs aporta moltes calories innecessàries

19.05.2017 | 18:18
Les begudes típiques de l´estiu poden incloure molts sucres perjudicials

L'estiu és una època en la qual s'incrementa el consum de tot tipus de begudes: licors, vi, cervesa, energètiques, combinats, mojitos, tes? Però moltes d'elles poden ser contraproduents per a la nostra dieta, perquè generen efectes perjudicials per al metabolisme del cos. Especialment, per l'alta presència de sucres i edulcorants artificials, que suposen moltes calories innecessàries.

Els mojitos

Còctel originari de Cuba, el seu consum s'ha popularitzat moltíssim en totes les ciutats espanyoles durant els mesos d'estiu. Però la unió d'alcohol i sucre pot resultar doblement perjudicial. Si es pren després d'un dinar, el fetge té més problemes per processar l'alcohol i els greixos dels aliments, el que pot redundar en guanyar més pes. Es calcula que un mojito pot suposar 200 quilocalories, així que convé la moderació.


La sangría

Aquesta beguda típicament espanyola consta de vi, fruita picada, algun licor i endolcidor. El seu sabor refrescant l'ha convertit en una de les estrelles de les barres i les taules espanyoles. Però la presència de diferents alcohols la converteixen en una beguda que s'ha d'ingerir amb moderació, ja que, a més dels seus efectes per a l'embriaguesa, pot ser negativa per la seva injecció ultra calòrica. Un got petit (150 ml) suposa ingerir unes 107 quilocalories.


Tinto de verano

Consisteix bàsicament en vi negre rebaixat amb gasosa, tot i que el fet que porti alcohol també posa en alerta les funcions hepàtiques de l'organisme. Els components gasosos dificulten la digestió per a moltes persones. Un got de vi negre d'estiu de 150 ml pot aportar unes 75 quilocalories.


Begudes gasoses i 'light'

Abusar de begudes gasoses pot contribuir a generar una falsa sensació de sacietat, el que al seu torn provoca que es tinguin més ganes de menjar. Les begudes 'light' rebaixen la seva quantitat de sucre, però inclouen edulcorants artificials que, pel seu excés de sodi, poden generar problemes per a l'aparell digestiu, així com per als ronyons. Un got de 250 ml de refresc de cola normal conté unes 100 quilocalories, mentre que en un 'light' poden estar per sota de les 4.


Granissats

Publicitats moltes vegades com begudes amb alta presència de fruites, en realitat estan compostos majoritàriament per aigua i sucres. Si bé l'aigua és molt beneficiosa, el sucre pot suposar una petita rèmora per a l'organisme i 'ajudar' a què aquest guanyi pes. Un got de 250 ml de granissat pot tenir 150 quilocalories.


Cervesa

Es tracta d'una de les begudes més consumides durant tot l'any, especialment en els mesos d'estiu per la seva capacitat refrescant. El seu component alcohòlic és menor que el del vi, però això no impedeix que s'hagi de prendre amb moderació. Així mateix, no conté tantes calories com altres begudes. Un got de cervesa de 250 ml pot suposar 85 quilocalories.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Les persones no celíaques no han de rebutjar el gluten.
Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Per què és dolent seguir una dieta sense gluten si no ets celíac?

Els experts alerten dels riscos d'evitar el gluten si no es pateix la malaltia celíaca

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema