Set consells per suportar l'onada de calor

Amb calor el descans és més lleuger, tenim més despertars i un estat de vigilància major

15.06.2017 | 17:59
La calor pot arribar a ser insuportable

Encara que l'estiu oficialment no ha arribat, Catalunya pateix ja una onada de calor i toca buscar remeis per combatre les altes temperatures. Diverses recomanacions que ens poden ajudar a suportar aquesta onada de calor:

1. Beure molta aigua sense esperar a tenir set. Entre set i vuit gots diaris (aproximadament uns 2 litres) són necessaris per mantenir-se correctament hidratat davant les altes temperatures o onades de calor. En el cas dels nens i ancians, la vigilància serà més gran sobretot si es troben sols o malalts i, a més d'aigua, és convenient la ingesta de begudes isotòniques per recuperar les sals minerals.

2. Evitar sortir durant les hores centrals del dia i romandre la major part del temps en llocs frescos, a l'ombra o climatitzats. A casa, es recomana descansar a les zones més fresques i regular la temperatura a la nit, ja que el cos es refreda durant el descans nocturn.

3. Evitar els menjars abundants i en canvi prendre fruites i verdures. Davant l'onada de calor, tenir els àpats lleugers i frescos sempre afavoreix la digestió i mitiga els efectes de la calor. Fer menjars menys abundants i més vegades al dia no només ajuda a sentir-nos millor sinó que és més saludable.

4. Portar roba lleugera i transpirable és la millor opció per a nens i adults. Les peces amb teixits naturals, lleugeres i folgades ajuden a estar més còmodes tant dins com fora de casa. Recordar a més que els colors clars atreuen menys els raigs del sol i fan que la sensació de calor sigui menor.

5. Evitar la pràctica d'esports a l'aire lliure durant les hores centrals i més caloroses, entre les 12 del migdia i les 6 de la tarda. Realitzar activitat física intensa durant les hores centrals del dia pot ser causa d'insolació. Així doncs, és aconsellable reduir el ritme d'exercici durant aquesta època de l'any.

6. No oblidar la protecció solar a la pell. En el cas dels nadons, la seva pell és molt més sensible i l'exposició al sol els pot produir greus cremades encara que sigui durant poc temps. Per a ells, així com per a nens i ancians, sempre és millor utilitzar un factor alt i adequat. L'ús d'ulleres de sol i barret ajuda a protegir la vista dels més petits i els cops de calor.

7. Si has d'estar al llit per malaltia o per edat: el sistema de control de temperatura per la suor no funciona eficaçment en aquestes situacions, de manera que cal vigilar que la persona no romangui molt tapada i, refrescar-li la pell de les extremitats cada hora amb un drap humit per simular suor davant l'onada de calor.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Consulta la dosis recomanada.
Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Aquest antiinflamatori és un dels medicaments més habituals en els nostres farmacioles

Per què cal vacunar-se de la grip?

Per què cal vacunar-se de la grip?

El virus no és mortal, però en embarassades o en persones majors de 60 anys pot ser-ho

Quants ous es poden menjar a la setmana?

Quants ous es poden menjar a la setmana?

L'ombra del colesterol sempre ha planat sobre aquest aliment

Remeis casolans per combatre la tos seca

Remeis casolans per combatre la tos seca

Descobreix com evitar-la amb ingredients que tens a casa i acaba amb les molèsties

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema