Per què ens engreixem amb més facilitat quan envellim?

El metabolisme és el responsable de l'augment del pes, però també influeixen altres factors

01.07.2017 | 07:37
La taxa metabòlica en repòs disminueix amb el pas del temps.

És inevitable. Amb el pas del temps, l'abdomen que t'acompanyava de jove ja no és tan llis, les cuixes ja no són com eren i gairebé sense adonar-te'n, la bàscula comença a descontrolar-se.

Quan envellim, els canvis hormonals, aliats amb la gravetat, són els responsables que es tendeixi a guanyar pes més fàcilment a partir de certa edat. Però hi ha altres factors que tenen a veure amb l'estil de vida que poden fer que els quilos s'agafin amb més facilitat en llocs fins aleshores inesperats.

El metabolisme basal
La principal raó per la qual es guanyen quilos en envellir són els canvis metabòlics. Encara que estiguis tombat, assegut o simplement llegint aquest article, el teu cos està cremant calories. La taxa metabòlica de repòs és el valor que s'utilitza per expressar quanta energia es gasta estant en ple repòs. Aquest índex depèn de diversos factors com pes, edat, sexe, herència genètica o alçada.

Amb el pas del temps, la taxa metabòlica tendeix a desaccelerar-se, provocant que la crema de les calories que consumim necessiti més temps i energia. Tot i que és molt difícil canviar aquest índex, sí que hi ha certs trucs que poden ajudar-te a accelerar el metabolisme.

Augmentar la teva massa muscular, realitzar cinc àpats al dia (però amb menys quantitat en cadascuna), incloure a la teva dieta aliments amb alts nivells de proteïnes, menjar picant o dormir bé són alguns dels trucs que t'ajudaran a accelerar el metabolisme basal i a reduir els efectes del pas de l'edat en el greix corporal.

La falta d'exercici
En passar els anys ens tornem menys actius. Els llocs de treball sedentaris, la vida familiar o els moments de relax per desconnectar de l'estrès laboral es converteixen en una prioritat i fan que l'esport passi a un segon pla, en la majoria dels casos.

Si es realitza menys exercici la massa muscular es va perdent, ajudant al fet que el metabolisme es torni més lent i el greix aparegui més fàcilment. A mesura que es van guanyant anys és important acostumar-se a realitzar activitats físiques (poden ser de poca intensitat) diàriament.

El descontrol en l'alimentació
Amb el temps també és possible que els bons hàbits alimentaris que els pares i professors ens inculcaven de petits desapareguin. I és que és normal trobar treballadors de mitjana edat que opten pel menjar ràpid o aliments poc saludables pel poc temps que tenen per menjar.

A més, en passar els anys els mecanismes per al control de la gana i la sacietat tendeixen a funcionar pitjor. Aquests menjars menys nutritius i racions poc controlades juguen un paper important en l'acumulació de greix.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Evita recuperar els quilos perduts durant l''operació biquini'
Cinc batuts depuratius per netejar l'organisme

Cinc batuts depuratius per netejar l'organisme

Descobreix els liquats que t'ajuden a contrarestar els excessos de l'estiu de forma fàcil

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?<br/>

Es pot tornar a congelar un aliment descongelat?

Descobreix com allargar la vida útil dels aliments que tens a la nevera sense córrer riscos

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

Un jove de 18 anys crea un sostenidor per detectar el càncer de mama

El mexicà Julián Ríos treballa en l'invent des que gairebé perd a la seva mare per la malaltia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

El sucre que no es veu en el que consumim cada dia

Un projecte fotogràfic revoluciona les xarxes en visibilizar el sucre ocult en nombrosos productes

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema