Per què ens engreixem amb més facilitat quan envellim?

El metabolisme és el responsable de l'augment del pes, però també influeixen altres factors

01.07.2017 | 07:37
La taxa metabòlica en repòs disminueix amb el pas del temps.

És inevitable. Amb el pas del temps, l'abdomen que t'acompanyava de jove ja no és tan llis, les cuixes ja no són com eren i gairebé sense adonar-te'n, la bàscula comença a descontrolar-se.

Quan envellim, els canvis hormonals, aliats amb la gravetat, són els responsables que es tendeixi a guanyar pes més fàcilment a partir de certa edat. Però hi ha altres factors que tenen a veure amb l'estil de vida que poden fer que els quilos s'agafin amb més facilitat en llocs fins aleshores inesperats.

El metabolisme basal
La principal raó per la qual es guanyen quilos en envellir són els canvis metabòlics. Encara que estiguis tombat, assegut o simplement llegint aquest article, el teu cos està cremant calories. La taxa metabòlica de repòs és el valor que s'utilitza per expressar quanta energia es gasta estant en ple repòs. Aquest índex depèn de diversos factors com pes, edat, sexe, herència genètica o alçada.

Amb el pas del temps, la taxa metabòlica tendeix a desaccelerar-se, provocant que la crema de les calories que consumim necessiti més temps i energia. Tot i que és molt difícil canviar aquest índex, sí que hi ha certs trucs que poden ajudar-te a accelerar el metabolisme.

Augmentar la teva massa muscular, realitzar cinc àpats al dia (però amb menys quantitat en cadascuna), incloure a la teva dieta aliments amb alts nivells de proteïnes, menjar picant o dormir bé són alguns dels trucs que t'ajudaran a accelerar el metabolisme basal i a reduir els efectes del pas de l'edat en el greix corporal.

La falta d'exercici
En passar els anys ens tornem menys actius. Els llocs de treball sedentaris, la vida familiar o els moments de relax per desconnectar de l'estrès laboral es converteixen en una prioritat i fan que l'esport passi a un segon pla, en la majoria dels casos.

Si es realitza menys exercici la massa muscular es va perdent, ajudant al fet que el metabolisme es torni més lent i el greix aparegui més fàcilment. A mesura que es van guanyant anys és important acostumar-se a realitzar activitats físiques (poden ser de poca intensitat) diàriament.

El descontrol en l'alimentació
Amb el temps també és possible que els bons hàbits alimentaris que els pares i professors ens inculcaven de petits desapareguin. I és que és normal trobar treballadors de mitjana edat que opten pel menjar ràpid o aliments poc saludables pel poc temps que tenen per menjar.

A més, en passar els anys els mecanismes per al control de la gana i la sacietat tendeixen a funcionar pitjor. Aquests menjars menys nutritius i racions poc controlades juguen un paper important en l'acumulació de greix.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Consulta la dosis recomanada.
Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Quina és la dosi diària màxima de ibuprofèn?

Aquest antiinflamatori és un dels medicaments més habituals en els nostres farmacioles

Per què cal vacunar-se de la grip?

Per què cal vacunar-se de la grip?

El virus no és mortal, però en embarassades o en persones majors de 60 anys pot ser-ho

Quants ous es poden menjar a la setmana?

Quants ous es poden menjar a la setmana?

L'ombra del colesterol sempre ha planat sobre aquest aliment

Remeis casolans per combatre la tos seca

Remeis casolans per combatre la tos seca

Descobreix com evitar-la amb ingredients que tens a casa i acaba amb les molèsties

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema