Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

Descobreix les pautes que has de seguir per tenir un retorn a la feina el menys brusc possible

23.08.2017 | 18:45
Cinc trucs per evitar la síndrome postvacacional

S'acosta el final de les vacances per a molta gent, mentre que d'altres ja s'han incorporat de nou a la feina. Que s'acabin els dies a la platja sense cap preocupació i tornar de nou a l'oficina amb un munt de tasques per fer és un canvi molt brusc.

Els experts aconsellen incorporar-se de nou a la rutina de la manera menys violenta possible i centrar-se en els aspectes positius de la mateixa. No obstant això, són moltes les persones que en aquesta època de l'any pateixen la temuda síndrome postvacacional. Es calcula que al voltant d'un 30% dels espanyols sofreix o va sofrir aquest tipus de "depressió".

Les persones que ho pateixen senten una sensació que va entre la falta de motivació i la tristesa de reincorporar-se al seu lloc de feina. En casos més extrems, aquest cansament i falta d'energia pot arribar a ocasionar forts maldecaps, malestar general o ansietat.

Els treballadors més propensos a patir la síndrome postvacacional són aquells que treballen en un entorn desagradable, els que no mostren il·lusió per la seva feina i els que gaudeixen de vacances més llargues.


Com fer més agradable la tornada a la feina?

Existeixen diferents trucs que faran més fàcil la teva tronada a la feina i evitaran que arribis a patir aquesta síndrome:

1. Tornar de vacances uns dies abans. Això ajuda al fet que la persona torni a la seva rutina normal i ajuda que la incorporació a la vida laboral no sigui tan brusca.

2. Dividir les vacances. El retorn a la feina serà menys abrupte si dividim les nostres vacances i fem períodes de descans més curts.

3. Actitud positiva. La negativitat i l'anticipació són alguns dels pitjors enemics de l'ésser humà. Ens haurem de tornar a incorporar-nos a la feina sí o sí, per què hem de ser negatius i posar-nos-ho més difícil a nosaltres mateixos? Evita pensar enla feina com una càrrega o una activitat desagradable i intenta veure el costat positiu de la teva situació laboral.

4. No carregar-se de feina el primer dia. La incorporació laboral ha de ser gradual. És habitual que en arribar a la feina tinguem molts correus electrònics o tasques endarrerides i que ens costi centrar-nos. La clau és no intentar fer-ho tot el primer dia i no atabalar-te pensant en tot el que has de fer. Dóna't temps per adaptar-te a la rutina de la feina i no siguis excessivament exigent amb tu mateix.

5. Hàbits de vida saludables. Practicar esport o seguir una dieta equilibrada afavoreixen el benestar. Per això, és important que aprofitem les nostres estones lliures per sortir al carrer a practicar esport i alliberar endorfines.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Salut


Per què cal vacunar-se de la grip?
Per què cal vacunar-se de la grip?

Per què cal vacunar-se de la grip?

El virus no és mortal, però en embarassades o en persones majors de 60 anys pot ser-ho

Quants ous es poden menjar a la setmana?

Quants ous es poden menjar a la setmana?

L'ombra del colesterol sempre ha planat sobre aquest aliment

Remeis casolans per combatre la tos seca

Remeis casolans per combatre la tos seca

Descobreix com evitar-la amb ingredients que tens a casa i acaba amb les molèsties

Per què és dolent per la salut menjar a mitjanit?

Per què és dolent per la salut menjar a mitjanit?

No és convenient ignorar les senyals del rellotge biològic i menjar fora hores

Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema