El darrer Baròmetre sanitari de Catalunya recull que els catalans valoren amb un 7,2, un notable, l'atenció sanitària pública, 4 dècimes per sobre que el novembre del 2016. Els serveis més ben valorats són l'atenció hospitalària, amb un 7,4, seguit de l'atenció primària, amb un 7,36. L'atenció a urgències és, per contra, el servei menys valorat, amb un 6,4. Els usuaris que han utilitzat els serveis d'atenció especialitzada ambulatòria fan una valoració d'un 7,9 i valoren, sobretot, el tracte del personal d'infermeria i el respecte cap a la seva intimitat. Sis de cada deu catalans manifesten que, en cas de malaltia greu, i si es pogués triar, escolliria la sanitat pública per tractar-se.

A més, el 36,2% de les persones enquestades que disposen d'assegurança mèdica privada declara que aniria a un centre públic, mentre que el 29,6% optaria per un de privat. Només el 40% dels enquestats reconeixen que el CatSalut és l'organisme responsable de l'assistència sanitària pública a Catalunya. El 54% dels enquestats consideren que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l'administració pública. El 48% considera que s'han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis, i el 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

El tracte rebut pel personal sanitari, amb un 8,4, és l'aspecte més ben valorat de la sanitat pública, seguit de la confiança i seguretat que transmet el metge i la proximitat del centre. Per contra, el temps que es triga a fer les proves es valora amb un 6,4 i el temps d'espera per anar a la consulta, amb un 6,61. Pel que fa a la visió de futur, el 53,4% dels enquestats creu que la sanitat està igual que fa un any i només el 30,5% confia en què serà millor d'aquí a un any.

Notable dels usuaris

A banda del Baròmetre, també s'han donat a conèixer les enquestes PLAENSA, que indiquen la satisfacció dels usuaris que han recorregut als serveis d'atenció especialitzada ambulatòria. En fan una valoració d'un 7,9 i el tracte del personal d'infermeria i el respecte cap a la seva intimitat en són els aspectes millor valorats. El temps d'espera i la quantitat de persones que s'acumulen a la sala reben la pitjor valoració.

A l'enquesta d'enguany també s'ha valorat l'opinió dels ciutadans que han passat pels serveis de cirurgia major ambulatòria. El grau de satisfacció d'aquests pacients és de 8,6 i el 92% tornarien a triar el mateix hospital. L'aspecte més ben valorat és l'atenció rebuda per part del personal d'infermeria i l'atenció rebuda durant les proves preoperatòries, i el pitjor valorat és el temps d'espera fins a la intervenció.