F. V./V. GIGUALADA
Joan Carretero, el líder del moviment independentista Reagrupament, va presentar ahir la seva proposta a Igualada davant més de cent persones. L'Hotel Ciutat d'Igualada va acollir la xerrada de l'ex conseller i alcalde de Puigcerdà, que va incidir especialment en la qüestió del finançament i que "la independència i la regeneració política" són la via per al progrés del país.
El cap visible de Reagrupament no va defugir cap tema, ni en la seva intervenció davant el nombrós públi congregat, ni quan va atendre als mitjans informatius. Al respecte del moviment "d'alliberament nacional" va comentar que la independència de Catalunya només és possible si "tothom està mobilitzat, empresaris, financers, treballadors... i un moviment polític que ho aglutini. El nostre missatge és així de senzill". Carretero comenta que "la independència ha de venir d'un pronunciament del Parlament de Catalunya, per això fa falta una majoria política al Parlament, i ja està".
"Atrapats en el temps"
Carretero va criticar la negociació pel finançament, fins al punt d'assegurar que Catalunya "continuarà pagant la festa" tot i el nou finançament. També preveu una campanya "intensíssima" del Govern per "assegurar que l'acord és bo", i que en el debat i l'actualitat sobre el finançament "hi estarem uns dies més atrapats en el temps, com en el dia de la marmota". La solució al tema, per "no haver d'anar a pactar les escorrialles cada dos per tres i aguantar que ens insultin quan anem a demanar el que és de Catalunya" és articular un moviment independentista que faci efectiva la independència. "Qualsevol altra cosa, és inútil".
Per últim, també nega que el moviment de Reagrupament sigui de comarques únicament: "on més afiliats tenim és a Barcelona. Hi ha qui vol fer veure que només som de bosc; alguns som de bosc, altres de zones urbanes".