REDACCIÓ/D. V.SOLSONA
L'entitat Amisol (Associació Pro Minusvàlids de Solsona i Comarca) ha estat una de les organitzacions seleccionades pel Departament de Treball de la Generalitat per subvencionar l'elaboració d'un pla d'igualtat. Assessorada per l'Ajuntament a través de l'agent d'igualtat, Carme Bosch, aquesta ha estat una de les 40 empreses de Catalunya a les quals s'ha assignat el 90 per cent de la subvenció, un total de 9.000 euros, i una de les 16 de la demarcació de Lleida a les quals s'ha concedit l'ajut.
Ara, Amisol treballa en la fase de diagnosi, consistent a recollir dades quantitatives i qualitatives per conèixer la situació actual de l'empresa en matèria d'igualtat d'oportunitats i detectar-ne els punts febles. Posteriorment, tal com explica la tècnica responsable del projecte, Meritxell Besora, es plasmaran en un document les accions i propostes de millora, tot establint un calendari, i els recursos humans i materials necessaris per executar-les en la fase d'implantació.
Conformen la plantilla de l'entitat unes 70 persones, de les quals el 60% són dones i el 40%, homes. Segons assenyala Besora, "es tracta d'un sector feminitzat", però arran de les sessions informatives que ofereix el Departament de Treball i la col·laboració de l'agent d'igualtat del consistori, "ens hem adonat que un pla d'igualtat va molt més enllà de la paritat entre homes i dones". En aquest sentit, Amisol considera que "és molt positiu" per a una organització implantar-lo, ja que "comporta una millora del clima laboral, augmenta la motivació amb la feina i redueix la rotació i l'absentisme", fet que desemboca en "la millora de la productivitat".