DAMIÀ VICENS | SOLSONA
les denúnciesEl Comú no entén per què es va excloure del pla la millora del camí de Vallmanya en detriment d'altres d'ús particular.Els ecologistes retreuen al Consell la deficient actuació que es va fer al camí de Matamargó, que torna a estar en males condicions.Al tram de Pinós-Ardèvol no s'hi ha actuat segons el projecte, diu El Comú
El Comú del Solsonès demana a la Generalitat "una actuació immediata d'inspecció i d'adopció de les mesures que calguin" per corregir les "greus irregularitats" que, segons el seu parer, s'han comès en l'execució del Pla de Camins Comarcal. Mitjançant el diputat d'ICV, Salvador Milà, que aquest estiu va visitar les obres del projecte, els representants locals i comarcals d'El Comú han fet arribar la petició al director general d'Arquitectura i Paisatge, Joan Ganyet. Els ecologistes denuncien que el Consell està desenvolupant els treballs del pla "sense ajustar-se als projectes" i, sobretot, "a les condicions de qualitat i seguretat previstes i desitjables". A més, El Comú retreu al govern convergent del Consell que hagi introduït canvis al projecte per "interessos particulars".
El conveni en el qual es detallaven tots els camins que s'havien d'arreglar, en el marc del pla, es va aprovar per unanimitat durant l'anterior mandat comarcal. Tot i així, en la nova legislatura, CiU va incloure algunes modificacions que no van obtenir el suport de la resta de consellers comarcals. I és que tant ERC com El Comú han criticat durament el Pla de Camins i mantenen que els canvis s'han fet per beneficiar cases particulars, en lloc d'actuar en les vies més importants. Per aquests motius, el partit ecologista del Solsonès espera que "malgrat la incompetència i amiguisme que ha demostrat el govern del Consell Comarcal del Solsonès, i amb la col·laboració de tots, sobretot de l'administració, es revisi el Pla de Camins per arreglar els greuges que s'estan duent a terme".
El conseller comarcal d'El Comú, Marcel Colell, afirma que per un "cas d'amiguisme descarat" s'han prioritzat les millores de camins particulars, mentre que en altres punts més transitats i de major rellevància, com el camí de Matamargó, s'hi ha actuat de forma "insuficient". A més, també es queixa de l'exclusió del pla de camins com el de Vallmanya. Colell és pessimista vers les possibilitats de redreçar la situació, perquè "tinc la sensació que el Consell ha estirat més el braç que la màniga i dubto que aquest pla es pugui acabar". El conseller d'El Comú confia que la Generalitat "s'hi posi i comprovi el que s'està fent".
Tot i les contínues crítiques d'ERC i El Comú al Pla de Camins, el gerent del Consell del Solsonès, Antoni Pallès, ja va anunciar que, actualment, no es podien fer canvis i que aquests, en tot cas, només serien viables un cop finalitzat el procés. Pallès, però, va admetre que, pel que fa al mal estat d'alguns camins recentment millorats, el Consell disposa del compromís de l'empresa responsable de les obres de revisar-los.