RICARD MONSÓSOLSONA
Ja fossin frescos, secs, confitats o bé triturats, els bolets van ser els protagonistes absoluts de la segona Fira del Bolet i el Boletaire, que aquest cap de setmana s'ha celebrat a Solsona. A més a més, la fira també oferia als visitants estris relacionats amb la recerca dels preuats fongs, com ara cistells de vímet i ganivets, però també s'hi podia trobar pa elaborat artesanalment, carbasses o formatges, entre altres productes alimentaris del Solsonès. Albert Muntada, president del Patronat Comarcal de Turisme, l'entitat que organitza el certamen, va recordar que la Fira del Bolet d'enguany "ha ampliat horaris" respecte a l'edició anterior i també "hem doblat, amb una vintena de parades, les de l'any passat". Muntada ha destacat la implicació de diverses entitats de la comarca, com el Grup de Natura del Solsonès, la UBIC, el Gremi d'Hostaleria o els col·leccionistes de plaques de cava (ACP), entre d'altres.
Els venedors de bolets frescos presents a la fira reconeixien que enguany els rovellons i les llenegues, les dues classes de fongs més preuades a la comarca, eren lleugerament més cars que el 2008. La causa d'aquest encariment (els rovellons rondaven els 20 euros i les llenegues negres s'enfilaven fins als vint-i-cinc euros el quilo) cal buscar-la en "les poques precipitacions a la zona", diuen els venedors. Amb tot, a darrera hora del matí quatre gotes van enterbolir el final de la Fira del Bolet.
el rei boletEl Gremi d'Hostaleria oferia dissabte a la tarda tastets de diferents plats amb el bolet com a denominador comú.Aquesta operació es va repetir moltes vegades durant la Fira del Bolet.Membres del Grup de Natura del Solsonès classifiquen els fongs que es van recollir durant la sortida micològica