regió7.cat » Solsonès
 Notícia anterior    

El Centre Tecnològic constata la rendibilitat del cultiu de plantes medicinals

El treball, presentat en format llibre, recull la investigació duta a terme en els darrers sis anys

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Una treballadora del CTFC estudiant les propietats del timó<br />
Una treballadora del CTFC estudiant les propietats del timó
 montserrat ayala/acn

D. V.SOLSONA El Centre Tecnològic ha publicat un estudi que posa de manifest el bon rendiment que tenen els cultius de plantes medicinals. El treball, presentat en format llibre, recull la investigació duta a terme en els darrers sis anys en camps del Solsonès i el Berguedà, entre d'altres, i valora que tot i les seves potencialitats és encara un sector econòmic amb poca tradició al país. L'objectiu d'aquesta publicació era poder determinar, amb dades concretes, la productivitat de diverses espècies com l'espígol, la lavanda, la sajolida, l'orenga, la tarongina, el timó i la sàlvia. I és que, fins ara, no existia informació sobre la producció o adaptació del cultiu medicinal a Catalunya, i en canvi a la resta d'Europa ja fa temps que es disposa de dades tècniques en aquest àmbit. La coordinadora de la investigació, Mònica Fanlo, apunta que es tracta d'un cultiu "amb potencial d'adaptació" i creu que en un futur pot créixer com a "cultiu complementari". Fanlo, però, exposa algunes de les dificultats en què es troben els agricultors, com "la manca d'infraestructures" a l'hora de transformar la matèria i la "comercialització", a causa de les poques xarxes de venda.

Segons l'ens tecnològic, a Catalunya només es destinen unes 300 hectàrees al cultiu de plantes aromàtiques i medicinals, tot i que molta gent les va a buscar al bosc per utilitzar-les com a consum propi. Les espècies analitzades tenen possibilitats molt diverses, des de la venda com a herba seca, passant per la planta envasada, les infusions, els sabons i els olis essencials.

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes